Mokyklos ir šeimos aplinkų sąveika

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokyklos ir šeimos aplinkų sąveika
Alternative Title:
Interaction of school and family environment
Keywords:
LT
Aplinkos apsauga / Environmental protection; Mokykla / School.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjama ugdymo aplinkos komponentų - mokyklos aplinkos (fizinės ir socialinės) bei šeimos aplinkos sąveika. Šeimos aplinka įtakoja vaiko mokymosi rezultatus, mokymosi motyvaciją, savęs vertinimą, savijautą. Skiriami veiksniai, reikšmingi kuriant palankias mokymosi sąlygas. Aptartos mokytojo asmenybės savybės, svarbios konstruojant ugdymo aplinką ir operuojant joje. Nemažiau svarbi mokytojo ir tėvų bendravimo ir bendradarbiavimo kokybė. Tik pedagogams ir vaiko tėvams nuolat bendraujant užtikrinama vaiko saviraiška, fizinių ir psichinių galių plėtotė, saugi fizinė aplinka, psichologinis saugumas (pažįstama vaikui aplinka, žmonės, pagarbus bendravimas, teigiamas konfliktų sprendimas ir t.t.).Svarbu sudaryti palankų bendradarbiavimo su tėvais klimatą, kad tėvai suvoktų dalyvavimo mokyklos gyvenime reikšmę ir naudą, būtų nuolat informuojami apie mokyklos reikalus, ugdymo problemas. Didelė atsakomybė čia tenka mokytojui, daug ką lemia jo taktiškumas, komunikabilumas, organizaciniai, konstrukciniai, projekciniai gebėjimai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aplinkos; Mokykla; Mokyklos aplinka; Mokytojų ir tėvų bendradarbiavimas; Sąveika; Šeima; Šeimos aplinka; Cooperation between Teachers and Parents; Environment; Family; Family Environment; Interaction; School; School Environment.

ENInteraction between the two components of educational environment - school environment (physical and social) and family environment - is analysed in the article. Family environment influences learning efficiency, motivation, self-evaluation, and feelings of a child. Factors of the family environment, important to create favourable learning conditions are noted. Personal qualities of a teacher, important to construct educational environment and to operate in it are discussed. The quality of communication and co-operation between the teacher and parents is of no less importance. Self-expression, development of mental and physical abilities, safe environment and psychological safety (friendly environment, people, respectful communication, a positive solution of conflicts, etc.) of a child may be ensured only through a permanent association between the teachers and parents. A favourable climate for co-operation with parents should be created in order for them to understand the significance and the benefit of participating in school life, to be informed about the school matters and educational problems. A large responsibility here is imposed upon the teacher, his/her tact, communicability, organizational, constructional, and projecting abilities. [From the publication]

ISBN:
9986383145
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/74707
Updated:
2020-04-24 06:48:54
Metrics:
Views: 59
Export: