LTLietuvos visuomenės transformacijos procesus lėmė perėjimas prie laisvosios rinkos, demokratinės valstybės principų, globalizacija. Šie procesai išryškino daugelį įtampos laukų, kurie lėmė atitinkamas švietimo prieinamumo problemas. Disertacijos mokslinė problema - kokios yra visuomenės transformacijų ir švietimo sistemos kaitos sąsajos švietimo prieinamumo aspektu? Tyrimo objektas- švietimo prieinamumas Lietuvos visuomenės transformacijos kontekste (1990–2010). Tyrimo tikslas – išanalizuoti ir nustatyti švietimo prieinamumą X–XII (II–IV G) klasių mokiniams Lietuvos visuomenės transformacijos 1990–2010 metais kontekste. Atliekant tyrimą apklaustos dvi socialiai skirtingos mokinių grupės – socialiai remtini mokiniai ir mokiniai, kuriems socialinė parama LR nustatyta tvarka nepriklauso. Tyrimo metu ištirtas X–XII (II–IV G) klasių mokinių požiūris į galimybes lygiaverčiai dalyvauti švietimo sistemoje.