Edukacinės aplinkos, įgalinančios mokinius svarstyti karjeros pasirinkimą : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Edukacinės aplinkos, įgalinančios mokinius svarstyti karjeros pasirinkimą: disertacija
Publication Data:
Kaunas, 2014.
Pages:
249 p
Notes:
Disertacija rengta 2009-2014 m. Kauno technologijos universiteto, Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultete, Edukologijos katedroje. Daktaro disertacija (socialiniai mokslai) - 2014. Bibliografija.
Keywords:
LT
Mokiniai / School students; Profesinis rengimas / Vocational training; Ugdymas / Education; Vaikai / Children.
Other Editions:
Dr. disertacijos santrauka: Educational environments empowering students to perform reasoning on their career choice. Kaunas : Technologija, 2014. 37 p
Summary / Abstract:

LTPožiūrio į ugdymą karjerai kaita ir ugdymo karjerai sistemos tobulinimas leidžia daryti prielaidą, kad mokiniai mokykloje ir už jos ribų gauna labai daug informacijos apie karjerą, tačiau, ar ji yra apsvarstoma? Kyla klausimas, kokios bendrojo ugdymo mokyklos edukacinės aplinkos įgalina mokinius svarstyti karjeros pasirinkimą? Šio disertacinio tyrimo tikslas – pagrįsti edukacines aplinkas, įgalinančias mokinius svarstyti karjeros pasirinkimą. Taikant mokslinės literatūros analizę, pagrįsti edukacinių aplinkų, įgalinančių mokinius svarstyti karjeros pasirinkimą, parametrai ir šių aplinkų veikimo modelis. Išryškinamas mokinių įgalinimo svarstyti procesas (orientuojantis į jų pasirengimo svarstyti karjeros pasirinkimą lygį: aktualaus išsivystymo, artimiausio vystymosi zoną ir potencialaus išsivystymo (vadovaujantis Vygotsky (1986) asmenybės vystymosi teorija), vystomas mokyklos ir artimų žmonių edukacinių aplinkų kontekste. Teorinio modelio pagrindu pagrįsta tyrimo metodologija. Pasirinkta kokybinio tyrimo strategija. Sukurtas teorinis edukacinių aplinkų, įgalinančių mokinius svarstyti karjeros pasirinkimą, modelis gali būti taikomas bendrojo ugdymo mokyklų praktikoje, aktyvinant mokinių įgalinimą svarstyti.Reikšminiai žodžiai: Profesinis orientavimas; Ugdymas karjerai; Mokiniai, vidurinių mokyklų; School children; Career education; Vocational guidance.

ENChanges in the attitude towards career education, as well as improvement of the system, allows making an assumption that students gain a great deal of information on career issues both at school, and outside the school. Yet, is this information properly reasoned? What educational environments empower students to perform reasoning on their career choice? The aim of the research was to define the educational environments empowering students to perform reasoning on their career choice. Using research literature analysis, the parameters and performance model of educational environments empowering students to perform reasoning on their career choice have been clarified. Emphasis was put on the process of empowering students to perform reasoning (focusing on the level of their preparedness to perform reasoning on career choice: the actual development level, the zone of proximal development, the level of potential development (following the Vygotsky’s (1986) Social Development Theory), which is developed in the context of educational environments of school and individuals who are close to a student. Based on theoretical foundation, a methodology has been justified. Qualitative research strategy has been used. A theoretical model of educational environments empowering students to perform reasoning on their career choice has been developed which could be applied at general education schools when activating the student empowerment to perform reasoning.

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/74251
Updated:
2022-01-05 16:48:47
Metrics:
Views: 30
Export: