Edukologinio eksperimento tinkamumo ir patikimumo planavimas: (edukologijos mokslų daktaro disertacijose)

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Edukologinio eksperimento tinkamumo ir patikimumo planavimas: (edukologijos mokslų daktaro disertacijose)
Alternative Title:
Validity and reliability of experiment planning in education: (in doctoral dissertations in education)
Publication Data:
Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2008.
Pages:
204 p
Notes:
Daktaro disertacija (socialiniai mokslai) - 2008.
Summary / Abstract:

LTDisertacijoje analizuojamas eksperimentas kaip tyrimo metodas. Pirmojoje dalyje pristatoma mokslinės literatūros ir dokumentų analizė, kurios pagalba išryškinta eksperimento kaip tyrimo metodo vieta kitų tyrimų atžvilgiu, pristatyta eksperimentų įvairovė, eksperimento planavimo etapai, išskirti eksperimento tinkamumo bei patikimumo faktoriai bei sukonstruotas modelis eksperimento planavimui, įvertinant tinkamumą bei patikimumą. Empirinėje dalyje disertacijų, apgintų 1996-2005 metais, analizė, tęstinė doktorantų apklausa bei interviu parodė, kad apie 30 proc. disertantų naudoja eksperimentą, derindami jį su kitais tyrimo metodais. Disertaciniuose darbuose eksperimentą dažniausiai taiko tų aukštųjų mokyklų, kurios rengia specialistus ugdomajai veiklai, doktorantai. Anketinės edukologijos doktorantų apklausos rezultatai rodo, kad studijų eigoje keičiasi doktorantų požiūris į tyrimo planavimą ir vykdymą, studentai geba derinti įvairius tyrimo metodus, ryškėja tendencija naudoti kokybinius tyrimo metodus. Tačiau eksperimento planavimas yra painiojamas su disertacinio tyrimo planavimu bei tyrimo vykdymu. Bandomąjį eksperimentą atlieka ne visi, kai kurie prieš eksperimento atlikimą organizuoja tik apklausas. Planuojant tyrimą dažnai nėra numatomi duomenų apdorojimo metodai. Atvejo analizė rodo, kad pagal sudarytą modelį atlikto tyrimo rezultatai yra patikimi ir tinkami apibendrinimui. Atliktas tyrimas rodo, kad sudarytas išorinio ir vidinio tinkamumo užtikrinimo modelis gali būti taikomas net ir ne klasikinio eksperimento schemai.

ENExperimental research is a well known research method in biomedicine, technical and physical sciences. Different definitions of an experiment depend on the science where an experiment is used, on the goals of an experiment, how it is organized, etc. One of the urgent problems is the lack of information on planning an experimental research in education. The first part of the dissertation covers scientific research and document analysis that helps to emphasize the place of an experiment among other research methods, to present the variety of experiments, the phases of an experiment, to define the validity and reliability factors of an experiment, and to construct the model of planning of an experiment evaluating validity and reliability. The survey of dissertations defended in 1996-2005 showed that 30 percent of doctoral students use an experiment combining it with other research methods. An experiment is used in research by those doctoral students who come from education institutions preparing their specialists for education activities. Analysis showed that an experiment is often combined with other research results, most often with literature analysis, survey and monitoring. Survey with doctoral students in education showed that the attitude of doctoral students changes towards planning and implementation of research, and students are able to combine different research methods.However, experiment planning is confused with planning and implementation of research. Doctoral students do not analyse empirical data analysis statistical methods and confuse them. Aiming to clarify how an experiment is used in practice, a half-structure interview was organized. It revealed that doctoral students confuse experiment with planning dissertational research. Doctoral students do not emphasize and do not describe full experiment planning, as well as threats. The case analysis shows that research performed on the basis of the plan brings the results that are reliable and suitable for summarizing. The research proves that internal and external validity assurance model can be applied even to a non classical experiment with certain modifications in the model, ignoring some factors that are not vital for a selected scheme or scenario.

ISBN:
9789955123521
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/74186
Updated:
2022-01-30 16:26:48
Metrics:
Views: 36
Export: