Asmenybės saviugda dalyvaujant nevyriausybinių organizacijų sveikos gyvensenos ugdyme : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Asmenybės saviugda dalyvaujant nevyriausybinių organizacijų sveikos gyvensenos ugdyme: disertacija
Alternative Title:
Personality self-education through participation in healthy lifestyle education in non-governmental organisations
Publication Data:
Šiauliai, 2015.
Pages:
1 pdf (166 p.)
Notes:
Disertacija rengta 2011-2014 metais Šiaulių universitete. Daktaro disertacija (socialiniai mokslai) - 2015. Bibliografija.
Keywords:
LT
Sveikatos ugdymas / Health education.
Summary / Abstract:

LTAndragogikos mokslo atstovai suaugusiųjų mokymąsi sieja su besimokančiojo asmeniniu vystymusi ir saviugda. Atlikto disertacinio tyrimo objektu pasirinkta asmenybės saviugda analizuojama sveikos gyvensenos kontekste, saviugdą siejant su ją remiančiomis edukacinėmis sistemomis - nevyriausybinėmis organizacijomis, vykdančiomis sveikos gyvensenos ugdymą. Tyrimo tikslas - atskleisti asmenybės saviugdos esmę sveikos gyvensenos kontekste, konceptualizuojant bei empiriškai pagrindžiant turinį, prielaidas bei rezultatus. Šiam tikslui pasiekti buvo pasitelkta kokybinio tyrimo, sudariusio prielaidas išsamiai apibūdinti tiriamą reiškinį bei įvertinti jo holistiškumą, strategija. Atliktas tyrimas atskleidė, kad: i) asmenybės saviugda sveikoje gyvensenoje suprantama kaip konstruktyvaus ryšio su savimi ir kitais kūrimas, remiantis patirtiniu mokymusi, ii) asmens apsisprendimą sveikai gyvensenai sąlygoja tiek vidiniai, tiek išoriniai veiksniai, iii) sveikos gyvensenos ugdymo nevyriausybinėse organizacijose sukuriamoms asmenybės saviugdos prielaidoms priskirtinas asmens prigimtinių galių atskleidimas, sąmoningumo ugdymas(is) ir į(si)galinimas asmeninei kaitai, iv) asmenybės saviugdos sveikos gyvensenos kontekste rezultatai sietini su asmenybės bei asmens gyvenimo kokybės transformacijomis. Remiantis gautais tyrimo rezultatais disertacijoje pristatomas parengtas asmenybės saviugdos sveikos gyvensenos kontekste modelis, atskleidžiantis sveiką gyvenseną pasirinkusių asmenų saviugdos suvokimą ir patirtis, įprasminamas skirtinguose kontekstuose, prielaidose, saviugdos strategijose, įsiterpiančiose būsenose bei rezultatuose. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Asmenybės saviugda; Sveika gyvensena; Nevyriausybinės organizacijos; Personality self-education; Healthy lifestyle; Non-governmental organisations.

ENRepresentatives of andragogy science relate adults’ learning to learner’s personal development and self-education. Personality self-education as the object of the Dissertation research is dealt with in the context of a healthy lifestyle, while relating self-education to supporting educational systems, i.e. non-governmental organisations implementing healthy lifestyle education. The aim of the research is to reveal the essence of personality self-education in the context of a healthy lifestyle, conceptualising and empirically reasoning the content, preconditions and results. To achieve the aim, a strategy of qualitative research that provided preconditions for detailed characterisation of the phenomenon under investigation and assessment of its holistic nature has been employed. The research revealed the following: i) personality self-education in a healthy lifestyle is understood as creation of constructive relatedness with the self and others, grounded on experience-based learning, ii) person’s self-determination to live healthily is determined by both inner and external factors, iii) preconditions for personality self-education created through education of a healthy lifestyle in non-governmental organisations include the revelation of person’s inborn powers, (self-)education of awareness and (self-)empowerment for personal alteration, iv) outcomes of personality self-education in the context of a healthy lifestyle are to be related to transformations of personality and personal life quality. On the ground of the obtained results, the Dissertation presents the designed model of personality self-education in the context of a healthy lifestyle, revealing the perception and experiences of self-education of individuals who have chosen a healthy lifestyle, giving sense in different contexts, preconditions, self-education strategies, intervening conditions and results. [From the publication]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/70928
Updated:
2022-02-21 13:28:59
Metrics:
Views: 37    Downloads: 4
Export: