Kauno miestovaizdžio fotografija 1861-1969 metais : disertacija

RinkinysMokslo publikacijos / Scientific publications
KalbaLietuvių kalba / Lithuanian
AntraštėKauno miestovaizdžio fotografija 1861-1969 metais
Kita antraštėPhotography of the Scenery of Kaunas in 1861-1969
AutoriaiAlmonaitytė-Navickienė, Vaida
InstitucijaVytauto Didžiojo universitetas
PaskelbtaKaunas, 2005
Puslapiai195 p. : iliustr.
PastabosDisertacija rengta 1999-2005 metais Vytauto Didžiojo universitete. Bibliografija.
Kiti leidimaiDr. disert. santrauka: Kaunas townscape photography in 1861-1969 Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2005 35 p
Santrauka / Anotacija

LTDisertacijos objektas - Kauno miestovaizdžių fotografija, jos istorinė raida bei Kauną fiksavę fotografai ir jų kūryba. Pasirinktos chronologinės nagrinėjamo objekto ribos leidžia nuosekliai išanalizuoti miesto vaizdų fotografijoje raidą, apžvelgti jų paplitimą ir sklaidą skirtingais laikmečiais. Nagrinėjamo objekto - Kauno miestovaizdžių geografinės ribos yra miesto teritorija iki 1940 metų: Senamiestis, Vilijampolė, Aleksotas, Naujamiestis, Karmelitai, Geležinkelio stoties rajonas, Žemieji Šančiai, Panemunė, Žaliakalnis. Analizuojamos miesto vaizdo fotografijos, kuriose atspindėta urbanizuota miesto teritorija arba jos fragmentai. Darbo tikslas – atskleisti Kauno miestovaizdžių fotografijos istorinę raidą, įvardinti iškiliausius miestovaizdžio fotografus ir išanalizuoti jų kūrybą. Viena iš šio darbo aktualijų yra miestovaizdžio fotografijų gebėjimas atspindėti architektūrinius miesto savitumus ir jų kaitą. Gilesnės menotyrinės įžvalgos apima dokumentiškumo ir meniškumo santykio problemą miestovaizdžių fotografijose. Išanalizavus Kauno miestovaizdžio fotografijų sklaidą skirtingais jos raidos etapais, aiškėja, jog miesto raidos stebėjimo būdas fotoaparato pagalba turi gilias tradicijas. Fotografai kūrybinio proceso metu stebi – fiksuoja – interpretuoja miestovaizdį. Iš įvairių estetinių krypčių fotografijų, užfiksuotų skirtingais istoriniais laikmečiais, galima sudaryti vizualinę – informacinę kompoziciją. Ją pravartu kuo dažniau taikyti miestų planavime, idant mažėtų ydingų savaiminių statybų ir netoliaregiškų miestovaizdžio projektų. [Iš leidinio]

ENThe object of this dissertation is photography of the scenery of Kaunas, its historical evolution and photographers who took pictures of Kaunas and their creative works. The selected chronological boundaries of the object under discussion allow examining consistently how the scenery of Kaunas evolved in photography, to overview its prevalence and spread in different periods of time. The geographical boundaries of the object under discussion are the territory of Kaunas until 1940: the Old Town, Vilijampole, Aleksotas, Naujamiestis, Karmelitai, Railway station district, Zemieji Sanciai, Panemune, Zaliakalnis. The aim of the dissertation is to reveal the historical evolution of photography of the scenery of Kaunas, to designate the most prominent photographers who took pictures of Kaunas and to analyze their creative works. One of the topicalities of the dissertation is the ability to reflect architectural peculiarities of Kaunas and their variation. After examining how photographs of the scenery of Kaunas were spread in different periods of time, it becomes clear that observing evolution of the city by camera has deep traditions. In their creative process photographers observe-trace-interpret the scenery of Kaunas. A visual-informative composition may be formed out of photographs taken in different periods of time. It is useful to apply such a composition in city planning so that the number of faulty spontaneous and shortsighted projects could be reduced.

Mokslo sritisMenotyra / Arts
Susijusios publikacijosKauno komercinė fotografija 1918-1940 / Mindaugas Kaminskas. Iš Panevėžio praeities: fotografijos kontekstas ir paveldas : konferencijos pranešimai, Panevėžys 2006 12 14. 2006. P. 42-76.
Nuoroda į įrašą https://www.lituanistika.lt/content/6647
Atnaujinta2014-02-07 20:09:31
Metrika Peržiūros: 28