Kauno komercinė fotografija 1918-1940

RinkinysMokslo publikacijos / Scientific publications
Publikacijos rūšisKnygos dalis / Part of the book
KalbaLietuvių kalba / Lithuanian
AntraštėKauno komercinė fotografija 1918-1940
Kita antraštėCommercial photography of Kaunas (1918-1940)
AutoriaiKaminskas, Mindaugas
KnygojeIš Panevėžio praeities: fotografijos kontekstas ir paveldas : konferencijos pranešimai, Panevėžys 2006 12 14 . 2006, P. 42-76
Reikšminiai žodžiai
LTTarpukario Lietuvos respublika; Kaunas; Komercinė fotografija; Fotografų atelje
Santrauka / Anotacija

LTAnalizuojant 1918-1940 m. komercinės Kauno fotografijos laikotarpį siekta kuo objektyviau atskleisti šį periodą, naudojant pirminius šaltinius. Darbo pamatas – trijų pagrindinių šaltinių (Kauno miesto mokesčių inspekcijos bylos, to meto statistiniai leidiniai bei periodika ir fotografų autentiški darbai) tyrimu gauta informacija, kuri ne tik lyginama tarpusavyje, bet ir žiūrima, kaip ji įsilieja į bendrą istorijos kontekstą ar jau žinomus faktus. Kauno komercinė fotografija 1918-1940 m. skirstoma į keturis laikotarpius: 1. 1918-1922 m. ankstyvoji tarpukario fotografija 2. 1923-1927 m. fotoįmonių augimo stagnacija 3. 1928-1933 m. didžiosios ekonominės krizės aidai 4. 1934-1940 m. tarpukario fotografijos klestėjimas 1918-1940 m. populiariausios Kauno komercinės fotografijos sritys, turėjusios savitus bruožus, buvo: • Ateljė • „Momentinė“ • Užsakomoji • Atvirukų leidyba • Fotožurnalistika Darbe taip pat aptariami žymiausi šio laikotarpio Kaune dirbę fotografai ir pristatomi jų darbai. Iš jų galima paminėti žymiausius: „Zinaida“, K. Baulas, B. Tallat-Kelpšaitė. Trumpai pristatoma fotografų sukčiavimo specifika. Didesnis dėmesys skirtas Lietuvos fotografų-profesionalų draugijai. Ji buvo pirmasis fotografijos amato susivienijimas, numatęs būdus ir priemones tobulėti tiek iš profesinės pusės, tiek iš kultūrinės. Trumpai pristatoma 1918-1940 m. veikusių fotografų „mėgėjų“ ir „profesionalų“ skirtybės. Taip pat įvertinama Kauno komercinės fotografijos situacija Lietuvos mastu ir parodoma šio miesto dominavusi padėtis, leidusi diktuoti pačias novatoriškiausias fotografijos madas. [Iš leidinio]

ENThe lack of the literature on this subject gives an incentive to analyse - archival documents. The information which was got from the research on main sources (The Kaunas taxman files, statistical information publications, the authentic works of the photographers) is the base of this work. It was viewed using comparative method, likewise looking for parallels between historic context and facts. The commercial photography can be divided into four periods: 1. 1918 - 1922: early interwar photography; 2. 1923 - 1927: the growth stagnation of the photo – companies; 3. 1928 - 1933: the echoes of the Great Depression; 4. 1934 – 1940: the prosperity of the interwar photography. Also each of these ranges can be separated to: o Studio; o „Snapshot“ photography; o „Customer“ photography; o Postcard publishing; o Photo – journalism. In this work the attention is paid to the photographers such as „Zinaida“, K. Baulas, B. Tallat - Kelpsaite and the presentation of their works,. Author tried to reveal photographers‘ ways of cheats. Another subject of research is Lithuanian association of photographers – professionals. It was the first association of photography to designate the ways and means for professional and cultural development. Thereby here is an attempt to discuss differences between „amateurs“ and „professionals“ of photography in mentioned period. At the end of the work there is a resumptive article wherein the commercial photography in Kaunas town is compared with situation of the photography all around the Lithuania. [From the publication]

ISBN9955-9643-6-7
Mokslo sritisIstorija / History
Susijusios publikacijos
Nuoroda į įrašą https://www.lituanistika.lt/content/1261
Atnaujinta2013-04-28 15:27:09
Metrika Peržiūros: 29