LTLengvabūdiškas požiūris į sveikatą ir savikontrolės gebėjimų trūkumas yra vienos svarbiausių daugelio kūno ligų ir net psichikos sveikatos sutrikimų priežasčių. Tyrimai rodo, kad vaikų fizinė būklė ir sveikata prastėja, o pagrindinė mokinių nejudraus gyvenimo būdo priežastis – noro, valios ir energijos stoka. Fiziniai gebėjimai yra vienas iš fizinės būklės komponentų, todėl jų ugdymas reikšmingas siekiant stiprinti mokinių sveikatą. Tik išmatavus fizinius gebėjimus galima atsižvelgti į fizinio parengtumo būklę ir fiziškai tobulėti. Fizinės būklės savikontrolė taikoma atliekant savo fizinės būklės stebėjimą ir įvertinimą. Įgiję savikontrolės gebėjimų, mokiniai gali tapti fiziškai aktyvesni ir šią veiklą tęsti savarankiškai bei stiprinti savo sveikatą. Savikontrolės gebėjimai naudingi įveikiant pasyvų gyvenimo būdą, gerinant fizinį aktyvumą, stiprinant fizinę būklę. Tyrimo objektas – jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų (10–11 metų) savikontrolės ir fizinių gebėjimų ugdymas kūno kultūros pamokų metu. Tyrimo tikslas – pagrįsti savikontrolės gebėjimų ugdymo kūno kultūros pamokų metu įtaką jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų fiziniams gebėjimams. Tyrimą grindžia pedagoginis eksperimentas 2011– 2012 m. m. Klaipėdos, Kauno ir Raseinių bendrojo lavinimo mokyklose. Tyrimas atskleidė teigiamą savikontrolės gebėjimų ugdymo programos poveikį jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų fiziniams gebėjimams.Reikšminiai žodžiai: Fiziniai gebėjimai; Fizinis išsivystymas; Fizinis pajėgumas; Savikontrolė; Studentai; Physical abilities; Physical development; Physical fitness; Self-control; Students.