Mokinių turinčių specialiųjų poreikių, valstybinės kalbos mokymo aspektai tautinių mažumų bendrojo lavinimo mokykloje

LDB
RinkinysMokslo publikacijos / Scientific publications
Publikacijos rūšisStraipsnis / Article
KalbaLietuvių kalba / Lithuanian
AntraštėMokinių turinčių specialiųjų poreikių, valstybinės kalbos mokymo aspektai tautinių mažumų bendrojo lavinimo mokykloje
Kita antraštėPeculiarities of teaching the state language to pupils with special educational needs at a comprehensive school
Autoriai
LeidinyjeSpecialusis ugdymas [Special Education]. 2006, Nr. 2 (15), p. 46-54
PastabosLDB Open.
Reikšminiai žodžiai
LTValstybinė kalba; Tautinės mažumos; Lietuvių kalba (valstybinė); Specialieji poreikiai; Mokymosi sunkumai; Mokymo šaltiniai
Santrauka / Anotacija

LTLietuvių kalbos ugdymo bendrojo lavinimo mokyklos strategijoje (2004–2009) teigiama, kad jau švietimo sistemos grandyje būtina užtikrinti atitinkamų negimtosios kalbos kompetencijų ugdymą – tautinių mažumų mokyklų moksleiviai turi įgyti gebėjimą vartoti lietuvių kalbą visose gyvenimo srityse ir situacijose. Tačiau šiame dokumente nėra išskirtos mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, valstybinės kalbos mokymo gairės, neatkreiptas dėmesys į spartėjantį šių mokinių integracijos bei inkliuzijos bendrojo lavinimo mokyklose procesą. Straipsnyje siekiama supažindinti su tyrimo, atlikto kai kuriose tautinių mažumų mokyklose, duomenimis, atkreipiant dėmesį į sunkumus, su kuriais susiduria pedagogai, mokantys valstybinės kalbos mokinius, turinčius specialiųjų poreikių. [Iš leidinio]

ENThe strategy of education of Lithuanian language in schools of general education (2004–2009) stipulates the necessity to consolidate the teaching of relevant competences of non-native language in the stage of education system – students of schools of ethnic minorities should acquire the capacity of speaking Lithuanian in all fields and situations of life. However, the documents does not specify guidelines for the teaching of the official language to students with special needs, with a focus on the process of accelerating integration and inclusion of the students in schools of general education. The article aims to present the data of the research carried out in some schools of ethnic minorities, referring to difficulties emerging to teachers who teach the official language to students who have special needs.

ISSN1392-5369, 2424-3299
Mokslo sritisEdukologija / Education
Susijusios publikacijosLietuvių kalbos gebėjimų lygmenys: nelietuvių mokyklų pradinukų kalbinės raiškos valstybine kalba tyrimai.. Pedagogika. 2001, 55, p. 78-86.
Nuoroda į įrašą https://www.lituanistika.lt/content/5802
Atnaujinta2018-12-17 11:48:15
Metrika Peržiūros: 4