Dialoginės kalbos svarba ugdant pradinukų komunikacinius gebėjimus

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Dialoginės kalbos svarba ugdant pradinukų komunikacinius gebėjimus
Alternative Title:
Importance of spoken interaction developing communicative ability in the first stage of state language development
In the Journal:
Pedagogika. 2001, 52, p. 254-261
Vėliau paskelbta anglų kalba leidinyje: Baltische Studien zur Erziehungs- und Sozialwissenschaft. 2003, Bd. 8
Keywords:
LT
Vilnius. Vilniaus kraštas (Vilnius region); Lietuva (Lithuania); Komunikacija / Communication; Pradinis ugdymas / Primary education; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojami moksleivių kalbiniai gebėjimai pradiniame valstybinės kalbos mokymo / mokymosi etape. Tyrime dalyvavo 196 Vilniaus miesto antrosios klasės moksleiviai iš 17 nelietuvių mokyklų (mokomosios kalbos – lenkų ir rusų). Atliktas antrosios klasės moksleivių kalbinių gebėjimų tyrimas. Kiekvienas moksleivis buvo tiriamas individualiai taikant specialią kalbinių gebėjimų tyrimo metodiką. Tyrimo metu buvo atlikti trys pjūviai (vasario, gegužės ir rugsėjo mėnesiais). Moksleivių kalbiniai gebėjimai buvo tiriami atsižvelgiant į ikielementorinio lietuvių kalbos mokymo programos reikalavimus, siekiant patikrinti, kaip pirmaisiais negimtosios kalbos mokymosi metais įsimenama leksika, kaip formuojasi receptyvusis ir aktyvusis žodynas, kokios tarties, gramatikos ir vartosenos klaidos būdingos pradinukams, ar daug užmirštama per vasaros atostogas. Bendriausi tyrimų rezultatai parodė, kad Vilniaus miesto nelietuvių mokyklų antrosios klasės moksleivių kalbiniai gebėjimai (negimtosios šnekamosios kalbos) gana neprasti. Dauguma moksleivių pakankamai gerai suprato ir atliko užduotis. Tyrimai parodė, kad moksleiviai neblogai prisimena išmoktą leksiką, geba pagal situaciją atsirinkti ir naudoti išmoktas kalbinės raiškos priemones, drąsiai kalba, nebijo suklysti, naudojasi nekalbinėmis raiškos priemonėmis. Tai rodo, kad pedagogo (lietuvių kalbos mokytojo) ir moksleivio santykiai yra neformalūs, palankūs kuriant kalbine aplinką klasėje.Reikšminiai žodžiai: Dialoginė kalba; Komunikaciniai gebėjimai; Pradinių klasių mokiniai; Conversation; Communicative ability; Young children.

ENArticle presents the analysis of research, which was carried out in 1998-2000. The subjects of this study were 196-second grade students of 17 national minority's schools from Vilnius. The aim of this investigation is to ascertain and evaluate second formers' delivery in conversational situations. Research data have provided us with a valuable information about the special linguistic abilities and skills of young children, the ability to make a dialogue, to answer simple questions, to understand spoken language and respond in proper way. Main findings indicate that each school must to create it's own learner-centred model to take account into consideration all the circumstances. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/31267
Updated:
2018-12-17 10:53:45
Metrics:
Views: 45    Downloads: 15
Export: