Europinė dimensija Lietuvos referendumų kampanijose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Europinė dimensija Lietuvos referendumų kampanijose
Alternative Title:
European dimension in the referenda campaigns
In the Journal:
Informacijos mokslai. 2015, t. 71, p. 7-24
Keywords:
LT
Ignalina; Lietuva (Lithuania); Žiniasklaida / Mass media.
Summary / Abstract:

LTLietuvos referendumų praktika XXI a. vienaip ar kitaip susijusi su europine dimensija. Ji apima keturis referendumus: 2003 m. – dėl narystės Europos Sąjungoje (ES); 2008 m. – dėl Ignalinos atominės elektrinės darbo pratęsimo, 2012 m. – dėl naujos atominės elektrinės statybos, 2014 m. – dėl ES sutartyje numatyto žemės pardavimo užsieniečiams. Taigi šio darbo tyrimo objektas – šie keturi referendumai. O pagrindiniu tikslu keliamas siekis – per kampanijose dažniausiai naudojamus lozungus išskirti europinės dimensijos raišką bei pobūdį. Tam bus pasitelkti dokumentų, pirminių ir antrinių šaltinių analizės ir diskursyviam institucionalizmui būdingas lozungų įrankis. Analizė atliekama įvertinant struktūrinę aplinką bei jos specifiką, veikėjų pozicijas, jų kaitą bei rekonstruojant žiniasklaidoje dominavusius kampanijos lozungus kaip geriausiai iliustruojančius vykusią kaitą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kampanijos; Lozungai; Referendumai; Referendumai, Lietuva, kampanijos, lozungai, veikėjai, diskurso analizė; Veikėjai; Lithuania, campaign; Political actors; Referendum; Referendum, Lithuania, campaign, slogans, political actor, discourse analysis; Slogans.

ENThe referenda of the 21st century were also inevitably related with the European dimension: the referendum in 2003 on the membership of the Republic of Lithuania in the European Union (EU); the referendum of 2008 on exceeding the operation of the Ignalina Nuclear Power Plant (INPP); the referendum of 2013 on building a new nuclear power plant in the Republic of Lithuania; and the referendum of 2014 on land for sale to foreigners. These four referenda are the object of this paper. It analyses the reflections of the European dimension in the referenda campaigns. The campaign slogans are mainly taken into account when reconstructing various discursive devices. The explanatory power of the new institutionalism (discursive) theories is discussed. [From the publication]

DOI:
10.15388/Im.2015.71.8329
ISSN:
1392-0561
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/57946
Updated:
2021-01-13 18:30:19
Metrics:
Views: 21    Downloads: 5
Export: