Expression of the market-oriented positions in the wellness services enterprises

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Expression of the market-oriented positions in the wellness services enterprises
Alternative Title:
Į rinką orientuotos pozicijos raiška sveikatingumo paslaugų įmonėse
In the Journal:
Socialiniai mokslai. 2014, Nr. 1 (83), p. 27-36
Keywords:
LT
Kaunas. Kauno kraštas (Kaunas region); Lietuva (Lithuania); Sveikata / Health; Vartotojai / Consumers.
Summary / Abstract:

LT[...] Tyrimo tikslas – atskleisti į rinką orientuotos pozicijos raišką, analizuojant tris dimensijas: orientaciją į vartotoją; orientaciją į konkurentus; ir tarpfunkcinę orientaciją sveikatingumo paslaugų įmonėse. Pažymėtinas tyrimo apribojimas: tirtos ne visos Lietuvos, o tik Kauno apskrityje veikiančios įmonės, todėl tyrimo rezultatų negalima generalizuoti visai tiriamajai aibei. Straipsnio autorės teoriškai pagrindžia į rinką orientuotų įmonių pozicijos išlaikymo svarbą, pateikia orientacijos į rinką dekompoziciją. Egzistuoja požiūrių įvairovė, tačiau dažniausiai išskiriamos tokios pagrindinės orientacijos į rinką dimensijos: orientacija į vartotoją, orientacija į konkurentą bei tarpfunkcinė koordinacija. Narver ir Slater (1990) akcentuoja ilgalaikiškumą ir pelningumą, kaip svarbiausius orientacijos į rinką pozicijos rezultatus. Ilgalaikių investicijų perspektyva atliepia orientaciją į rinką, ja grindžiama ilgalaikių ryšių su vartotojais svarba. Pelnas yra suvokiamas kaip orientacijos į rinką komponentas, kai pelningumas traktuojamas kaip orientacijos į rinką pasekmė bei vienas iš organizacijos tikslų. Straipsnyje pateikiamas konceptualus orientacijos į rinką modelis, kuris yra tikrinamas atliekant empirinį tyrimą sveikatingumo paslaugų rinkoje. Atliktas empirinis tyrimas, atskleidė, kokie aplinkos poveikiai veikia sveikatingumo paslaugų įmones bei kokia yra orientacijos į rinką dimensijų raiška. Žvalgomajame tyrime dalyvavo 35 įmonių vadovai, kurių įmonės įsikūrusios Kauno apskrityje; skaičiuoti taškiniai įverčiai, standartinis nuokrypis nuo vidurkio, koreliaciniai ryšiai.Empirinio tyrimo rezultatai parodė, kad tiek išorinės, tiek vidinės aplinkos veiksniai iš dalies įtakoja ar įtakoja įmonių veiklą. Tiriant orientacijos į rinką dimensijų raišką sveikatingumo sektoriuose nustatyta, kad įmonėse stipriai pasireiškia tarpfunkcinės koordinacijos ir orientacijos į vartotoją dimensijos. Visų funkcinių sričių darbuotojų įtraukimas į veiklą ir suteikiamos galimybės parodo tarpfunkcinės koordinacijos raišką įmonėse ir įgalina orientacijos į vartotoją stiprinimą, kas leidžia strategiją nukreipti į vartotojų poreikių tenkinimą, teikiamų paslaugų ir siūlomų produktų kokybės gerinimą. Sveikatingumo įmonės aktyviai diegia inovacijas, formuoja teigiamą įmonės įvaizdį, tam gerina produkcijos kokybę, kad išliktų konkurencingos ir sustiprintų savo poziciją rinkoje. Reikėtų pažymėti, kad kiekviena iš orientacijos į rinką dimensijų stiprina įmonės poziciją rinkoje. Sveikatingumo paslaugų įmonės turi siekti visų dimensijų raiškos sinergijos tam, kad būtų konkurencingos ir pasiektų gerų veiklos rezultatų. [autoriaus santrauka]Reikšminiai žodžiai: Į rinką orientuotas pozicionavimas; Į vartotoją orientuotas pozicionavimas; Tarpfunkcinis pozicionavimas; Sveikatingumo paslaugos; Market-oriented positioning; Customer-oriented positioning; Inter-functional-oriented positioning; Competitors-oriented positioning; Wellness services.

ENWellness services industry has been growing for a number of years in the global world. However, the development of wellness services and wellness spa tourism services is rather spontaneous in the countries which have no deep traditions or long practice in health care and wellness supply. The Lithuanian wellness services industry has been already growing very rapidly for several years. The growing supply of the wellness services influences competition in the market, more rapid response to competitor’s actions and the changing needs and expectations of the customers. That is why companies need to have a market-oriented position. The market-oriented position would make presumptions for successful positioning of the companies. The current paper presents the dimensions of services enterprises’ market orientation. These dimensions explain the market-oriented position of the company. The expression of the market-oriented position is revealed in the Lithuanian wellness services sector, acting under market conditions. Only commercial wellness services enterprises in Kaunas district have been chosen as an object for investigation. Theoretical and empirical research is beneficial for the wellness sector companies when strengthening not only the competitive advantage but also the position in the market. [From the publication]

DOI:
10.5755/j01.ss.83.1.6867
ISSN:
1392-0758
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/56046
Updated:
2019-01-30 19:30:10
Metrics:
Views: 16
Export: