Intelektualiai gabių paauglių priėmimo bendraamžių grupėje prognostiniai veiksniai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Intelektualiai gabių paauglių priėmimo bendraamžių grupėje prognostiniai veiksniai
Alternative Title:
Predictive factors of acceptance of intelectually gifted adolescents in the group of peers
In the Journal:
Specialusis ugdymas [Special Education]. 2015, Nr. 1 (32), p. 165-182, 183-200
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjami intelektualiai gabių paauglių priėmimo bendraamžių grupėje ypatumai. Tyrime dalyvavo 22 intelektualiai gabūs 7–9 klasių paaugliai ir 250 jų bendraklasių. Gabūs paaugliai turi aukštesnį dalykinį statusą nei ne tokie gabūs jų bendraamžiai, nors asmeninis statusas abiejose grupėse nesiskyrė. Taikant struktūrinių lygčių modeliavimą nustatyta, kad bendroje paauglių populiacijoje aukštesnį dalykinį ir asmeninį statusą geriausiai prognozuoja geresni pažymiai. O gabių paauglių asmeninį statusą – darnūs santykiai su bendraamžiais, dalykinį – darnūs santykiai su bendraam- žiais ir geresni pažymiai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Asmeninis statusas; Bendraamžių priėmimas; Dalykinis statusas; Gabūs paaugliai; Santykiai su bendraamžiais; Intelectually gifted adolescents; Objective status; Peer acceptance; Personal status; Relationships with peers.

ENThe present study investigates pecularities of acceptance of intelectually gifted adolescents in the group of peers. The sample consists of 22 intelectually gifted 7–9 grade adolescents and 250 of their nongifted classmates. Intelectually gifted students have higher objective status than those who are nongifted, though the differences in the personal status have not been found in two groups. Applying structural equation modeling it has been found that in the general population of adolescents the best predicting factor of higher objective status and personal status is high achievement. In case of intelectually gifted students, personal status is predicted by cohesiv relations with peers, objective status – by cohesiv relations with peers and better grades. [From the publication]

ISSN:
1392-5369; 2424-3299
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/54908
Updated:
2019-01-19 20:09:51
Metrics:
Views: 41    Downloads: 8
Export: