Application of distance learning tools in full-time ESP studies

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Application of distance learning tools in full-time ESP studies
Alternative Title:
Distancinio mokymo taikymo galimybės dieninėse profesinės užsienio kalbos studijose
In the Journal:
Kalba ir kontekstai. 2011, t. 4, d. 1, p. 340-349
Keywords:
LT
Anglų kalba / English language; Kalbų (užsienio) mokymas / Language (foreign) teaching; Pedagogika / Pedagogy.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamos galimybės, kaip integruoti distancinio mokymo teikiamus privalumus į dienines studijas. Informacinių ir kompiuterinių technologijų naudojimas mokymo tikslams daugelyje edukacinių institucijų tapo kasdienybe ir yra praktiškai neatsiejama mokymo/mokymosi proceso dalis. Vis daugiau Lietuvos aukštųjų mokyklų naudoja elektronines mokymo aplinkas (tokias kaip Moodle) ne tik nuotolinio mokymo/mokimosi tikslams, bet jau suteikia dėstytojui galimybę sukurti savo dalyko aplinką aukštosios mokyklos centralizuotai naudojamoje nuotolinių studijų svetainėje, kuri leidžia dienines studijas papildyti distancinio mokymo privalumais. Distancinis mokymas suteikia mokymo(si) procesui lankstumo ir leidžia besimokantiesiems pasirinkti jiems patogiausią mokymosi laiką ir vietą, suteikia besimokantiesiems galimybę pasirinkti mokymosi tempą. Distancinis mokymas yra efektyviausias, kai apjungia mokymą(si) klasėje ir individualų darbą. Kadangi kalbų mokymasis reikalauja socialinės sąveikos ir tiesioginės komunikacijos, kurios distancinis mokymas negali pilnai suteikti, jį būtina derinti su tiesioginiu kontaktu. Atitinkamai, dieninės studijos galėtų būti papildytos distancinio mokymo teikiamais privalumais.Šiuo tikslu buvo atliktas kokybinis tyrimas, kurio metu buvo siekiama ištirti, kaip dėstytojai gali integruoti distanciniam mokymui skirtas technologijas į dienines studijas, sukuriant savo dėstomo dalyko elektroninę Moodle aplinką, kokiais tikslais ir būdais šios technologijos naudojamos, su kokiomis problemomis dėstytojai susiduria valdant savo dalyko elektroninę Moodle aplinką. Tyrimo imtis sudaryta kriterinės atrankos būdu. Apklausoje dalyvavo Mykolo Romerio Universiteto užsienio kalbų katedros dėstytojai, sukūrę savo dėstomo dalyko elektroninę Moodle aplinką bei naudojantys ją dieninių studijų tikslams. Tyrimo duomenys gauti taikant individualųjį kryptingąjį interviu. Rezultatų interpretavimui pasirinkta kokybinės turinio analizės strategija. Tyrimo rezultatai atskleidžia, kad Moodle aplinka visų pirma leidžia efektyviai naudoti jau plačiai žinomas ir kalbų mokymo/si tikslams naudojamas komunikacines technologijas, tokias kaip interneto dienoraščiai (blogs), ‚wiki‘, forumus. Be to, Moodle suteikia galimybę dėstytojui pačiam talpinti medžiagą į aplinką (tekstus, internetinius puslapius, nuorodas, t. t.), kurti interaktyvius pratimus ir užduotis žodynui įtvirtinti, interaktyviai vertinti besimokančiųjų pasiekimus ir rezultatus, kontroliuoti mokymosi procesą. Pagrindinės problemos, su kuriomis dėstytojai susiduria pradedant valdyti savo dalyko elektroninę Moodle aplinką, yra laiko sąnaudos, techninių Moodle galimybių žinių stoka, techninių Moodle valdymo įgūdžių stoka. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: IT pritaikymas; IT taikymas; Mokymo(si) aplinka; Mokymo(si) metodai; Mokymo(si) procesas; Mokymo/mokymosi aplinka; Mokymo/mokymosi metodai; Mokymo/mokymosi procesas; Moodle; Specialiosios paskirties anglų kalba; ESP; IT application; Moodle; Teaching/ learning methods; Teaching/learning environment; Teaching/learning process.

ENArticle aims to analyse possibilities of integration of methods and principles used in distance learning (DL) into full-time ESP studies. Application of ICT in teaching has become quite common in most educational institutions and is practically indispensible to the teaching/learning process. Some higher education institutions of Lithuania have started using electronic teaching environments (such as Moodle) not only for DL, but also provide teachers with the possibility to create their subject’s electronic environment on the institution’s centralised distance learning website, which allows to supplement full-time studies with benefits of DL. The main advantage of DL is its flexibility, as students can choose the most convenient time, place and most importantly pace of learning. Teaching/learning is most effective when in-class work is combined with individual work. As teaching/learning languages requires social interaction and direct communication, DL has to be combined with direct contact. Accordingly, full-time studies could be enriched by benefits of DL. A qualitative research has been conducted to reveal how teachers can integrate DL technologies into full-time studies by using their subject’s electronic (Moodle) environment, the purposes and methods DL tools are used in and out of language classroom, what problems teachers encounter while managing their subject’s electronic (Moodle) environment. [From the publication]

ISSN:
1822-5357
Related Publications:
Kokybinių tyrimų metodologija : vadovėlis vadybos ir administravimo studentams / Bronislovas Bitinas, Liudmila Rupšienė, Vilma Žydžiūnaitė. Klaipėda : S. Jokužio leidykla-spaustuvė, 2008. 303 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/53613
Updated:
2020-02-13 11:18:50
Metrics:
Views: 21    Downloads: 4
Export: