Creation of Nicolaus Wolcet in Pažaislis monastery : reconstruction of historic reality

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Creation of Nicolaus Wolcet in Pažaislis monastery: reconstruction of historic reality
Alternative Title:
Mikalojaus Wolscheido kūryba Pažaislio vienuolyne: istorinės tikrovės rekonstrukcija
In the Journal:
Soter. 2013, 47 (75), p. 113-128
Keywords:
LT
19 amžius; Mikalojus Wolscheidas; Ikonografija / Iconography; Jaunimas / Youth; Vienuolijos / Monasteries.
Summary / Abstract:

LTPažaislio Švč. Mergelės Marijos Apsilankymo pas Elzbietą bažnyčia ir kamaldulių vienuolynas Ramybės kalne (Eremus Mons Pacis), apimantis visus ankstesnius ir esamus pastatus bei sklypus kaip visumą, sukuria puikias galimybes šio objekto meno tyrimui. Dėmesio vertas bažnyčios interjeras, stebinantis puikiomis freskomis, nutapytomis ne tik šventovės sienose ir skliautuose, bet ir kitose vienuolyno patalpose. Šie sienų tapybos paveikslai, stiuko lipdiniai ir kita itin savita įranga turi gilias simbolines prasmes. Architektūros analizė irgi svarbi tiek aiškinantis simbolines prasmes bei atpažįstant tam tikrų meno objektų datas, tiek lokalizuojant meno faktą. Šis ansamblis gali būti apibūdintas ne tik kaip unikalus baroko paminklas, bet ir kaip krikščioniškosios dvasinės kultūros fenomenas. Šio tyrimo tikslas – skulptoriaus Mikalojaus Wolscheido kūrybos istorinės tikrovės rekonstrukcija Pažaislio vienuolyne. Straipsnyje tyrinėjama vokiečių kilmės skulptoriaus Mikalojaus Wolscheido, dirbusio Pažaislio kamaldulių vienuolyne iki 1676 m., kūryba. Iki šiol Pažaislio akmens skulptūra atskirai nagrinėta nebuvo. Pagrindinė figūrinės kūrybos dalis – aštuonios akmens statulos – neišliko; tai Švč. Mergelės Marijos Apsilankymo bažnyčios fasado ir didžiųjų vartų iš akmens iškaltos statulos, sunaikintos XIX a. trečiojo pabaigoje.Remiantis vaizdiniais ir rašytiniais šaltiniais bei daugiasluoksne aptariamojo vienuolyno dekoro ikonografine programa, taip pat išlikusiomis kelių skulptūrų liekanomis, įvairiapusiškai rekonstruojama prarastosios skulptūros raiška, kuri aptariama Pažaislio vienuolyno dekoro kontekste. Straipsnyje parodoma, jog Pažaislio vienuolyno idėjinėje programoje visi šie neišlikę kūriniai buvo reikšmingi semantiniu, meniniu ir kompoziciniu aspektais. Pirmą kartą analizuojami išlikę M. Wolscheido figūrinių skulptūrų fragmentai ir atskleidžiami jo kūrybos bruožai. Straipsnis iliustruojamas išlikusiais M. Wolscheido kūrinių fragmentais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Didieji vartai; Ikonografinė programa; Mikalojus Wolscheidas; Pažaislio kamaldulių vienuolynas; Pažaislio vienuolynas; Skulptūra; Vienuolyno vartai; Švč. Mergelės Marijos Apsilankymo bažnyčios fasadas; Facade of the Church of the Visitation of Virgin Mary; Iconographic program; Nicolaus Wolcet; Pazaislis Monastery of Camaldolese; Sculpture; Ssculpture; The Grand Gate; The Pažaislis monastery; The monastery gate.

ENArticle investigates the works of sculptor Nicolaus Wolcet who worked in Pažaislis Monastery of Camaldolese until 1676. The pinnacle of his works – eight stone statues – has not survived. Following the visual-iconographic material, documentary and literary descriptions and multi-layered iconographic program of the discussed monastery décor, also the remaining fragments of several sculptures, the expression of the lost sculptures is miscellaneously reconstructed within the context of Pažaislis Monastery décor. The fragments of the remaining N. Wolcet figure sculptures are published for the first time. [From the publication]

DOI:
10.7220/1392-7450.47(75).7
ISSN:
1392-7450; 2335-8785
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/53340
Updated:
2018-12-17 13:42:35
Metrics:
Views: 22    Downloads: 3
Export: