Die Behandlung von arbeitsbezogenen Problemen in deutsch-litauischen Geschäftstelefonaten

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Vokiečių kalba / German
Title:
Die Behandlung von arbeitsbezogenen Problemen in deutsch-litauischen Geschäftstelefonaten
Alternative Title:
Probleminių dalykinių klausimų aptarimas vokiečių-lietuvių telefoniniuose verslo pokalbiuose
In the Journal:
Kalbotyra. 2013, t. 65, p. 7-34
Keywords:
LT
Vokietija (Germany); Lietuva (Lithuania); Darbas / Labour. Work.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamas iki šiol Lietuvoje netyrinėtas objektas – telefoniniai pokalbiai tarp Vokietijos ir Lietuvos verslo atstovų. Visą tyrimo medžiagą sudaro 42 autentiški telefoniniai pokalbiai, kuriuose aptariamos verslo santykiuose kylančios problemos (darbuotojų klaidos, techniniai trikdžiai, neatliktos užduotys ir pan.). Straipsnyje kaip pavyzdys pateikiamas ir detaliai analizuojamas vienas pokalbis tarp nuolatinių verslo partnerių – patronuojančios motininės draudimo įmonės Vokietijoje ir filialo Lietuvoje darbuotojų. Remiantis JAV mokslininkų išpopuliarintos pokalbio analizės (conversation analysis) ir vėliau Vakarų Vokietijoje išplėtotos kalbinės veiklos schemos analizės (Handlungsmusteranalyse) metodais, siekiama rekonstruoti bendrą telefoninio verslo pokalbio struktūrą, pagrindinį dėmesį sutelkiant į atskirose pokalbio fazėse realizuojamus komunikacijos užduočių kompleksus (pokalbio pradžia, problemos įvardijimas, problemos patvirtinimas, pasiteiravimas apie galimus problemos sprendimo būdus, bendro darbinio ir konkrečios problemos konteksto išaiškinimas, savos pozicijos pagrindimas, bendro problemos sprendimo plano aptarimas, pokalbio užbaigimas). Straipsnyje taip pat svarstoma, kaip analizuojamo pokalbio eigą ir struktūrą lemia dalykinis bei tarpkultūrinis komunikacijos pobūdis, diskutuojama, kiek šie aspektai svarbūs patiems pokalbių dalyviams ir jų tarpusavio supratimui. Svarstant problemas neretai kyla įtampa tarp pokalbio dalyvių, tačiau tyrimas atskleidžia, jog verslo santykiuose svarbiausiu išlieka racionalus tikslų siekimas, todėl vengiama tiesiogiai reikšti priekaištus ar kitas emocijas, akcentuoti kultūrinius skirtumus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Darbinės problemos; Lietuvių- vokiečių dalykinis bendravimas; Telefoniniai pokalbiai vokieciu-lietuviu kalba, verslo pokalbiai; Telefoniniai verslo pokalbiai; Business problems; Lithuanian- German business communication; Phone business conversation; Telephone conversations in German-Lithuanian languages, business conversations.

ENArticle analyses German-Lithuanian business telephone communication, the topic that so far has not been taken up in any discourse studies in Lithuania. The corpus of data consists of 42 telephone calls in institutional settings. Specifically, it focuses on authentic German-Lithuanian business telephone calls whose aim is to discuss an important job-related problem. Telephone calls are an integral part of internal communication between a German employee of the parent company in Germany and a Lithuanian colleague in the Lithuanian branch. The analysis of the data follows the methodology of a traditional American model of conversational analysis (CA) supplementing it with the method of action patterns (Handlungsmusteranalyse), which was developed in the German-speaking research area. Based on this methodology, the analysis reconstructs the sequential structure of the telephone calls, identifies the communicative goals of the participants in each communication stage, and discusses the mechanism of handling job-related issues. In addition, the article investigates how the institutional and intercultural contexts influence the communication between the participants and to what extent they interpret these contexts as relevant for their professional interaction. [From the publication]

ISSN:
1392-1517
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/52902
Updated:
2018-12-17 13:41:44
Metrics:
Views: 19    Downloads: 2
Export: