Hermeneutikos metodo taikymas šiuolaikiniame edukologijos moksle

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Hermeneutikos metodo taikymas šiuolaikiniame edukologijos moksle
Alternative Title:
Application of the hermeneutic method in contemporary educology science
In the Journal:
Acta paedagogica Vilnensia. 2013, t. 30, p. 24-33
Summary / Abstract:

LTHermeneutikos metodas nagrinėjamas remiantis bendrąja mokslo, kaip žmogaus veiklos, susijusios su socialinių ir humanitarinių mokslų kaita, tradicionalizmas vs šiuolaikiškumas paradigma. Remiantis tokia paradigma aiškinama, kad mokslas nėra kildinamas iš faktų, nes jis reiškia interpretacijas, turimų žinių taikymą naujiems tyrimo objektams. Straipsnyje pagrindžiama toji mokslo funkcija, kuri yra neatsiejama nuo sąmoningo vertybių ir prasmių kūrimo. Šiuolaikinės edukologijos mokslas taip pat grindžiamas pažįstančiojo žmogaus ir pasaulio sąveika. Taip vienaip ar kitaip humanizmo idėjoms atstovaujantiems socialiniam, humanitariniam ar net gamtos mokslui svarbus tampa ne tiek duomenų rinkimas ir stebėjimas, kiek teorinių modelių paieška, leidžianti atsižvelgiant į situaciją tinkamai paaiškinti ir interpretuoti tyrimo duomenis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Hermeneutika; Mokslas; Metodai; Kokybiniai tyrimai; Interpretacija; Hermeneutic; Science; Method; Interpretation; Discourse.

ENOne of the most important research methods for the science of education studies today is hermeneutics, expressing the understanding of interpretations and encompassing the discourse analysis. It is inseparable from texts. Interviews and even analyses of human actions are treated as texts. Applying the hermeneutic method, the focus is on a priori understanding of the text. The researcher’s influence on the perception of its meanings becomes inevitable. This enables to increasingly approach the concrete truth, the concrete pragmatic meanings of the study subject. Qualitative hermeneutic researches in the science of education studies help to postulate the necessity of the pluralistic evaluation of facts, to release the researcher from limitations made by empiricist models. As a result, this leads to understanding the possibilities of the research and the consequent perception and enables the research to exist freely, independently of the conceptions of dogmatic meanings. Then, thanks to hermeneutics, the science of education studies becomes able to turn collected knowledge into understanding accessible not only to scientists, but also to as broad as possible community representing human discourses. [From the publication]

ISSN:
1392-5016; 1648-665X
Related Publications:
Diskursas kaip socialinių-edukacinių reiškinių kontekstualaus supratimo metodologinė prieiga / Audronė Juodaitytė, Kristina Rūdytė. Mokytojų ugdymas. 2009, Nr. 12, p. 27-43.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/51513
Updated:
2018-12-17 13:37:21
Metrics:
Views: 18    Downloads: 2
Export: