Asmeninių investicijų planavimas: studentų požiūris

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Asmeninių investicijų planavimas: studentų požiūris
Alternative Title:
Personal investment panning: students' approach
Keywords:
LT
Klaipėda. Klaipėdos kraštas (Klaipeda region); Lietuva (Lithuania); Investicijos / Investments.
Summary / Abstract:

LTOptimaliai planuojamos ir valdomos investicijos plačiąja prasme daro reikšmingą įtaką globalios ekonomikos raidai. Kiekvienos šalies visuomenę sudaro individai, vadinasi, labai svarbus asmeninių investicijų klausimas. Asmeninių investicijų planavimas yra sudėtingas procesas, kuriam turi įtakos daugelis veiksnių: investicijų teisinis reguliavimas, investavimo galimybių pasirinkimas, investicijų pelno bei rizikos santykis, asmeniniai investavimo poreikiai ir tikslai, finansinė individų elgsena, gyvenimo ciklas ir kt. Straipsnyje nagrinėjami asmeninių investicijų planavimo teoriniai aspektai ir pateikiami dviejų Klaipėdos kolegijų studentų požiūrio į asmeninių investicijų planavimą tyrimo rezultatai. Daugiau kaip pusė tyrime dalyvavusių studentų nurodė, kad taupyti būtina, tačiau ne visi taip manantys patys taupo. Kaip pagrindinę priežastį, kodėl netaupo, tyrime dalyvavę studentai nurodė lėšų trūkumą. Didžioji dalis taupančių studentų tai daro stichiškai, t. y. atideda tas lėšas, kurių neišleidžia, arba gautas papildomai neplanuotas lėšas. Nuolatinių studijų formos studentai labiau linkę taupyti konkrečiam tikslui, o ištęstinių studijų formos studentai – nenumatytoms išlaidoms. Labiau linkę investuoti laisvas asmenines lėšas ekonomikos ir finansų studijas pasirinkę aukštesniųjų kursų studentai.Kai kurių studentų abejingą ar net neigiamą požiūrį į investavimą labiausiai lemia psichologinės ir finansinės priežastys bei investavimo žinių ir įgūdžių stoka. Teorinės investavimo planavimo ir valdymo žinios bei praktiniai įgūdžiai yra labai reikšmingi ir nuolatinių, ir ištęstinių studijų formų studentams, tačiau svarbumo laipsnis priklauso nuo siekiamos specialybės jau turimų žinių lygio: finansų, ekonomikos, buhalterinės apskaitos aukštesniųjų kursų studentai savo teorines investicijų planavimo žinias bei praktinius įgūdžius linkę vertinti aukštesniais balais. Studentai norėtų įgyti daugiau tiek teorinių žinių, liek praktinių įgūdžių, todėl aukštosios mokyklos turėtų daugiau dėmesio skirti asmeniniam finansiniam (investiciniam) švietimui. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Asmeninių investicijų planavimas ir valdymas; Investavimas; Investicijos; Investment; Investments; Personal investment planning and management.

ENOptimally planned and managed investments in a broad sense have a significant impact on the development of global economy. Each country's society consists of individuals, thus, the issue of personal investments is essential. Personal investment planning is a complicated process influenced by many factors such as legal regulations of investments, selection of investment opportunities, return on investment and risk ratio, personal investment needs and objectives, financial behaviour of individuals, life cycle, etc. The paper analyses theoretical aspects of planning of personal investments and presents the research results based on the students' from two Klaipeda colleges approach towards personal investment planning. The research results show that more than a half of the surveyed students indicated that it is necessary to save, however, although they understand the importance of saving, not always save themselves. The surveyed students indicated that the lack of funds is the main reason for not saving. The majority of the students, who save, does it spontaneously, i.e. puts aside the funds that are left after spending or those that are obtained additionally and not planned. The full-time students are more likely to save for a specific purpose, whereas the part-time students are likely to save for unexpected expenses. The senior-year students of Finance and Economics study programmes are more likely to invest available funds. Indifferent and negative attitudes of the students towards investment are mainly determined by psychological and financial reasons, as well as the lack of knowledge and skills on investment.Theoretical knowledge on investment planning and management, as well as practical skills are very important for both full-time and part-time students, however the degree of importance depends on the level of the existing knowledge of the speciality to be acquired: the senior-year students of Finance, Economics and Accounting study programmes are more likely to assess their theoretical knowledge on investment planning and management as well as practical investment skills by giving themselves higher scores. The students would like to gain more theoretical knowledge and practical skills, therefore, higher education institutions should pay more attention to personal financial (investment) education. [From the publication]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/50891
Updated:
2018-06-10 00:40:49
Metrics:
Views: 44
Export: