LTŠioje mokslo studijoje siekiama pristatyti profesoriaus habilituoto edukologijos daktaro Leono Jovaišos indėlį kuriant ir puoselėjant Lietuvos edukologijos mokslą. „Jei kas nors paklaustų, kokiai edukologijos mokslo konceptualiajai krypčiai atstovauja profesorius Leonas Jovaiša, neabejodamas atsakyčiau – lietuviškajai, – teigia edukologas B. Bitinas. Tačiau ten pat pažymi, kad Leono Jovaišos mokslinei veiklai būdinga aiški pozicija: „idėjas, patikrintas sprendžiant savo šalies ir tautos problemas, plėtoti iki jų pagrindimo bendražmogišku lygmeniu“, be abejo, sustiprinančiu šių idėjų universalumą ir jų pritaikymą tarptautiniu mastu. Antra vertus, Leonas Jovaiša – edukologijos termino įvedimo Lietuvoje, atkūrusioje Nepriklausomybę, iniciatorius ir pedagogikos mokslo intensyvaus vystymosi edukologijos link skatintojas. Viena iš pagrindinių šio termino įvedimo paskatų – ugdymo mokslo objekto ribų išsiplėtimas, aprėpiantis žmogaus ugdymą ir ugdymąsi per visą jo gyvenimą, apimantį ne vien tiesioginį pedagoginį procesą, bet ir įvairias švietimo sistemas ir iš jų kylančias problemas, tyrinėtinas ne vien filosofiniu, psichologiniu, sociologiniu, bet ir ekonominiu, vadybiniu bei kitais aspektais. [Iš Pratarmės]Reikšminiai žodžiai: Ugdymas; Pedagogika; Didaktika; Profesinis orientavimas; Ugdymo mokslo istorija; Leonas Jovaiša; Ugdymo filosofija; Education; Pedagogy; Didactics; Vocational guidance; History of education science; Leonas Jovaiša; Educational Philosophy.