Techninio šalies elito ugdymo karjerai strateginiai klausimai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Techninio šalies elito ugdymo karjerai strateginiai klausimai
In the Journal:
Mokslo ir technikos raida Lietuvoje. 2002, P. 57-70. Mokslo istorikų konferencijos, įvykusios Vilniuje 2002 m. lapkričio 26 d., pranešimai
Keywords:
LT
Vilnius. Vilniaus kraštas (Vilnius region); Lietuva (Lithuania); Mokslinis ugdymas / Scientific education; Ugdymas / Education; Universitetai / Universities.
Summary / Abstract:

LTEsminė universiteto žymė – universalumas – išmokslintų plataus profilio specialistų, iš jų įvairaus lygio elito šalies ūkiui rengimas. Paradoksalu: būsimus šalies politikus, vadovus rengia tik Vilniaus universitetas, tačiau šie, be konkrečios specialybės, pajėgūs analizuoti vien siauras politines problemas be atžvalgos į šalies ūkio būklę. Tokie politikai, tapą iškiliais valstybės valdininkais, siekdami pridengti savo mažaraštingumą ekonominiais ir kt. klausimais, buria aplink save valdininkus. Taigi gausėja Lietuvoje valdininkijos, didėja mokesčių našta gyventojams. Straipsnyje nagrinėjami techninio šalies elito ugdymo karjerai strateginiai klausimai. Pažymėtina, kad dabar universitetiniu lygiu ugdant inžinierius ir kt. specialistus karjerai iš esmės nebūdinga universalumas, pilnatvė, visapusiškumas. Priešingai: universitetinėms inžinerinėms studijoms būdingas kryptingumas vien siaurai karjerai. Vienas iš pagrindinių studijų proceso uždavinių – naujos, kūrybingos inžinerinės šviesuomenės, techninės inteligentijos, gebančios išvesti Lietuvą iš materialinio ir dvasinio skurdo, ugdymas, daugiausia dėmesio sutelkiant tautos elito brandai. Šalies elito paskirtis – siekiant karjeros iš esmės gerinti šalies ekonominį ir kultūrinį gyvenimą: mažinti šalyje bedarbystę, siekti užimti įvairių partijų iškeltų vienaip ar kitaip susikompromitavusių šalies vadovų postus. Elito ugdymas neturi būti masiškas. Svarbu, kad šių pretendentų profesinė ir dorinė bei valstybinė ir tautinė branda būtų deramo lygio.Reikšminiai žodžiai: Aukštasis mokslas; Dėstytojų pedagoginis meistriškumas; Elitas; Elito ugdymas; Inžinierius; Inžinierių ugdymas; Ugdymas karjerai; Universitetas; Career development; Career education; Elite; Elite education; Engineer; Engineering education; Excellence of teaching staff; Higher education; University.

ENThe essential mark of the university is universality, the training of multidisciplinary profile professionals, among them a diverse level of elite for the country's economy. Paradoxically, only Vilnius University prepares future politicians and leaders, but these, without a specific specialty, are capable to analyse only narrow political issues without consideration about the state of the country's economy. Such politicians, who became the state officials, in order to cover up their weak literacy skills for economic and other issues, are bring together the officials around them. Therefore, as the officialdom increases, the tax burden for the inhabitants increases as well. The article deals with the strategic issues of the technical education for the elite's career. It is noted that nowadays, universality, completeness and comprehensiveness are not common in the development of engineers and other professionals at university level. On the contrary, singleness of a narrow career was typical for the university engineering studies. One of the main tasks of the study process is the education of the new, creative engineering educated, technical clerisy, capable of leading Lithuania out of material and spiritual poverty, focusing mainly on the maturity of the elite of the nation. The country's elite is designed to improve the country's economic and cultural life while reaching for a career: to reduce unemployment, to take in one way or another compromised posts of the country leaders raised by various parties. The education of the elite must not be mass. It is important that the professional, moral, public and national maturity level of these contenders are appropriate.

ISBN:
9986055601
ISSN:
2029-1566
Related Publications:
Mokymo individualizavimas ir diferencijavimas / Liuda Šiaučiukėnienė. Kaunas : Technologija, 1997. 252 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/50156
Updated:
2020-06-12 13:30:25
Metrics:
Views: 12
Export: