Pre-school education technologies stimulating children's activity, self-expression, and creativity

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Pre-school education technologies stimulating children's activity, self-expression, and creativity
In the Book:
Erziehungswandel und moderne pädagogische Verfahren / Gerd-Bodo Reinert, Irena Musteikienė (Hrsg.). Frankfurt am Main: Peter Lang, 2001. P. 265-272. (Baltische Studien zur Erziehungs- und Sozialwissenschaft ; Bd. 4)
Keywords:
LT
Ikimokyklinis ugdymas / Pre-school education; Kūrybiškumas / Creativity; Pedagogai / Pedagogues; Technologijos / Technologies; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTŠvietimo reformos idėjų įgyvendinimas yra svarbus ne tik gerais siekiais ir idealais, bet ir atitinkamomis švietimo technologijomis, padedančiomis realizuoti tuos norus. Straipsnyje analizuojama, kokios švietimo technologijos, skatinančios vaiko veiklą, saviraišką ir kūrybiškumą, jau buvo įgyvendintos ir kokios švietimo technologijos vis dar turi būti įgyvendinamos reformuojamuose vaikų darželiuose. Tyrimo objektas – ikimokyklinio ugdymo metodai ir būdai, kuriais siekiama demokratinės ir kūrybingos vaiko ir mokytojo veiklos. Tyrimo metu taikytas pedagoginių situacijų stebėjimas. „Ryto ratas“ – tai pedagogo organizuota veikla, apimanti visą vaikų grupę. „Ryto rato“ stebėjimas vyko 10 vaikų darželių grupių, siekiant įvertinti ugdytojo pasirinktas ugdymo formas, ar jie skirti vaikų ugdymui, ar pedagogo veiklai išreikšti. Atliktas tyrimas parodė, kad organizuojant visos grupės „Ryto ratą“, ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogai sėkmingai taiko metodus, skatinančias vaikų veiklą, saviraišką ir kūrybiškumą. Organizuodami individualią ir grupinę veiklą vaikams, pedagogai sudaro sąlygas vaikams plėtoti savo mintis, aktyviai realizuoti kūrybines ir raiškos idėjas. Pedagogams vis dar trūksta tam tikrų įgūdžių: jie negali pasiūlyti vaikams atvirų idėjų, jie „baiminasi“ tam tikrų būdų, technologijų. Šiuolaikinės reformos kontekste vis dar vyrauja akademinės tendencijos ugdymo technologijos – tiesioginis mokymas, reguliuojantis kiekvieną vaiko veiklos kryptį.Reikšminiai žodžiai: Aktyvumas; Ikimokyklinis ugdymas; Kūrybiškumas; Pedagogas; Saviraiška; Technologijos; Vaikai; Šiuolaikinės ugdymo technologijos; Activity; Children; Creativity; Modern technologies of education; Pedagogues; Pre-school education; Pre-school teaching; Self-expression; Technologies.

ENImplementation of the ideas of education reform is important not only because of their kind goals and ideals, but also because of certain educational technologies that help achieve these goals. This article analyses what educational technologies encouraging child's activity, self-realization and creativity had already been implemented and what educational technologies still need to be implemented in currently reformed kindergartens. The methods and means of pre-school education, seeking for a democratic and creative activities of both teachers and children are the object of this research. The observation of pedagogical situations was used in this research. "The morning circle" is an organized activity of an educator, covering all the group of children. The observation of "morning circle" was carried out in 10 kindergarten groups in order to assess the educational instruments chosen by the educator, indicating if they are meant to educate or to express pedagogic activity. The observation showed that organizing the "morning circle" of all group, pre-school education pedagogues successfully apply methods encouraging children's activity, self-expression and creativity. Organizing both individual and group activities for children, educators create an environment for children to develop their thoughts and actively implement their creative and expressive ideas. Educators are still lacking certain skills as they cannot provide children open ideas and "fear" certain methods and technologies. In the context of modern reform, the academic tendencies of educational technologies as direct teaching, regulating every aspect of child's activity, are still predominant.

Related Publications:
Lietuvos švietimo reforma : ikimokyklinio ugdymo turinio ir pedagoginių technologijų kaita 1988-2008 m. / Ona Monkevičienė. Mokytojų ugdymas. 2009, Nr. 12, p. 104-120.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/49807
Updated:
2019-02-14 19:04:54
Metrics:
Views: 9
Export: