The Interaction between corporate social responsibility and competitiveness during the economic downturn

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Interaction between corporate social responsibility and competitiveness during the economic downturn
In the Journal:
Ekonomika ir vadyba [Economics and management]. 2013, Vol. 18, no. 1, p. 58-67
Keywords:
LT
Darbuotojai / Workers; Ekonominė padėtis / Economic conditions; Inovacijos / Innovations; Konkurencija / Competition.
Summary / Abstract:

LTPasaulinės ekonomikos tendencijos kelia verslui naujus netikėtus iššūkius. 2007–2010 m. ekonomikos nuosmukį lėmė ne tik pasaulio ekonomikos ir/ar finansų krizė, bet ir verslo brandumo krizė taip pat. Būdamas integralia visuomenės dalimi verslas ne tik turi atsižvelgti į jos interesus, bet ir aktyviai juos palaikyti. Labai mažai žinoma, kaip įmonių socialinė atsakomybė (ĮSA) paveikė Lietuvos verslą ekonominio nuosmukio metu. Straipsnio tikslas yra išanalizuoti sąveiką tarp įmonių socialinės atsakomybės ir įmonių konkurencingumo ekonominio nuosmukio metu. Tyrimas padeda suprasti naują įmonių konkurencingumo reikšmę. Įmonių konkurencingumas vis labiau tampa susijęs su gebėjimu atitikti visuomenės poreikius. Ekonomikos nuosmukis smarkiai paveikė verslo konkurencingumą. Lietuvos kompanijos pradeda suvokti, kad turėti patikimą ir produktyvią įmonių socialinės atsakomybės funkciją yra ne tik svarbu, bet tai tampa konkurencingumo faktoriumi ekonominio nuosmukio metu. Tyrimo rezultatai rodo, kad netgi ekonominio nuosmukio metu įmonės gali gauti naudos vystydamos įmonių socialinę atsakomybę. ĮSA visuomenei reiškia daug. Įmonės socialinės atsakomybės diegimas padeda įmonėms susikurti gerą reputaciją, motyvuoti darbuotojus ir susikurti geresnę rinkos poziciją bei padeda minimizuoti riziką. Įmonių socialinės atsakomybės vystymas padėjo įmonėms išgyventi per krizę iki geresnių laikų. ĮSA galima laikyti veiksniu, didinančių įmonės konkurencingumą.Reikšminiai žodžiai: Konkurencingumas; Socialiai atsakingos iniciatyvos; Ekonomikos nuosmukis; Darbuotojų motyvacija; Inovacija; Competitiveness; Corporate social responsibility; Economic downturn; Employee motivation; Innovation.

ENThe authors of the article analyze the interaction between corporate social responsibility and competitiveness during the economic downturn. The paper is focused on corporate social responsibility as factor enhancing the competitiveness of enterprises during the economic downturn. Under the impact of scientific, technological, educational, cultural and economic changes the concept of competitiveness has assumed a new meaning. The competitiveness of enterprises is increasingly linked to their ability to respond to the needs of society. The paper deals with the impact of economic downturn on competitiveness of Lithuanian enterprises. The economic downturn negatively impacted on the performance of Lithuanian enterprises and so on its competitiveness too. The impacts of economic downturn on competitiveness of enterprises were financial, economic and organizational. Researched the benefit of corporate social responsibility for the competitiveness of enterprises, the authors found that an active development of socially responsible principles and practice helped enterprises to survive better the economic downturn, was beneficial not only for enterprises but also for society and became an important factor for enhancing competitiveness of enterprises in difficult economic times. [From the publication]

DOI:
10.5755/j01.em.18.1.4005
ISSN:
1822-6515
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/49028
Updated:
2018-12-17 13:35:09
Metrics:
Views: 23    Downloads: 5
Export: