Etninio tapatumo tyrimas : MEIM-R klausimyno lietuviškosios versijos psichometrinės savybės

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Etninio tapatumo tyrimas: MEIM-R klausimyno lietuviškosios versijos psichometrinės savybės
Alternative Title:
Research in ethnic identity: some psychometric properties of the Lithuanian version of the MEIM-R questionnaire
In the Journal:
Ugdymo psichologija. 2012, Nr. 23, p. 15-21
Keywords:
LT
Jaunimas / Youth; Kultūrinis identitetas / Cultural identitity; Psichologija / Psychology.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pateikiami kai kurie MEIM-R (Multigroup Ethnic Identity Measure-Revised) (Phinney et al., 2007) lietuviškosios versijos psichometriniai rodikliai. MEIM-R tiria etninį tapatumą. Pasak autorių, etninio tapatumo esmė – tai savęs kaip grupės nario jausmas, kuris laikui bėgant plėtojasi dėl dviejų procesų: savo etniškumo tyrinėjimo ir įsipareigojimo etninei grupei. Atlikti Lietuvos edukologijos universiteto studentų tyrimai. Tiriamųjų skaičius – 112. Tyrimo duomenys rodo gerą MEIM-R klausimyno vidinį suderinamumą. Tiriamoji faktorinė duomenų analizė patvirtino testo lietuviškosios versijos konstrukto validumą: teorinį etninio tapatumo modelį atitinka du tarpusavyje koreliuojantys faktoriai – etniškumo tyrinėjimas ir įsipareigojimas etninei grupei. Konstrukto validumą taip pat patvirtino MEIM-R ir asmenybės tapatumo klausimyno EOMEIS-2 (Adams et al., 1987) rezultatų koreliacija. MEIM-R teigiamai koreliuoja su EOMEIS-2 subskalėmis, kurios rodo brandesnį asmenybės tapatumą, ir neigiamai koreliuoja su nebrandžios būsenos difuzijos subskale. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Asmenybės tapatumas; Etninis tapatumas; Jaunimas; Jaunuoliai; Ethnic identity; Personal identity; Youth.

ENArticle presents some psychometric indicators of the Lithuanian version of MEIM-R (Phinney et al., 2007). MEIM-R methodology is used to research ethnic identity. In accordance with the authors of the methodology, the essence of ethnic identity is the perception of oneself as a member of group, and with time, the perception undergoes a course of development due to twofold processes: exploration of one‘s ethnicity, and commitment to one’s ethnic group. The research was carried out with the students of Lithuanian University of Educational Sciences. The sample of respondents was – 112. The data obtained demonstrated a good internal consistency of MEIM-R questionnaire. The factor analysis of the data obtained proved the construct validity of the Lithuanian version of the test: the theoretical model of ethnic identity coincided with the two mutually-correlating factors – investigating one’s ethnicity and commitment to the ethnic group. The construct validity of the research was also proved by the correlation of the results obtained according to MEIM-R and those obtained by using the questionnaire for identifying personality identity according to EOMEIS-2 (Adams et al., 1987). MEIM-R results correlated positively with those EOMEIS-2 subscales that indicate a mature degree of personality identity, and the results correlated negatively with the diffusion subscale that accounts for the immature state of personality. [From the publication]

ISSN:
1392-639X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/48768
Updated:
2018-12-17 13:29:09
Metrics:
Views: 23    Downloads: 4
Export: