Europos Sąjungos pedagogo tarpkultūrinė komunikacinė kompetencija ir jos tobulinimo socioedukaciniai veiksniai : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Europos Sąjungos pedagogo tarpkultūrinė komunikacinė kompetencija ir jos tobulinimo socioedukaciniai veiksniai: disertacija
Publication Data:
Vilnius : Edukologija, 2012.
Pages:
225 p + 1 kompakt. diskas
Notes:
Disert. rengta 2007-2012 m. Lietuvos edukologijos universitete. Dr. disert. (social. m.) - Lietuvos edukologijos universitetas, 2012. Bibliografija.
Keywords:
LT
Komunikacija / Communication; Pedagogai / Pedagogues.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: EU pedagogue's intercultural communicative competence and its developmental socio-educational factors Vilnius, 2012 79 p
Summary / Abstract:

LTTyrimo tikslas – teoriškai ir empiriškai pagrįsti Europos Sąjungos pedagogo tarpkultūrinės komunikacinės kompetencijos struktūrą ir turinį bei nustatyti tarpkultūrinės komunikacinės kompetencijos socioedukacinius veiksnius, lemiančius tiriamos kompetencijos tobulinimą(si) Europos aukštojo mokslo erdvėje vykstančiame tarptautinimo procese. Teorinėje disertacijos dalyje pateikiama Lietuvos ir užsienio šalių mokslo darbų, nagrinėjančių tarpkultūrinės komunikacinės kompetencijos fenomeną, analizė, nusakanti tarpkultūrinės komunikacinės kompetencijos sampratos, struktūros ir modelių raidą. Apžvelgiami Bolonijos proceso, Europos Komisijos, Europos Tarybos, Europos Parlamento ir Lietuvos Respublikos švietimą ir pedagogų rengimą reglamentuojantys teisės aktai, pabrėžiantys tarpkultūrinės komunikacinės kompetencijos edukacinių veiksnių svarbą. Empirinė darbo dalis grindžiama aštuonių ES pedagogus rengiančių institucijų tarptautinimo plėtros atvejo studija, kai pirmame etape kuriama jungtinė pedagogų rengimo studijų programa, integruojanti mobilumo semestrą. Pateikiama empirinio tyrimo, išryškinusio pedagogų rengėjų ir būsimųjų pedagogų požiūrį į mobilumą ir mobilumo semestre siūlomų dalykų svarbą, duomenų analizė, kuria remiantis sudaryta mobilumo semestro ugdymo programa. Antrame tyrimo etape tikslingai organizuotame edukaciniame procese vykdomas mobilumo semestro ugdymo programos žvalgomasis įgyvendinimas. Remiantis sudarytu pedagogo tarpkultūrinės kompetencijos raidos modeliu nustatytos ES pedagogų tarpkultūrinės komunikacinės kompetencijos raiškos tendencijos Lietuvos fizinėje, gyventojų socialinių santykių, sensorinėje ir kultūrinėje aplinkoje. Taip pat išryškinti taisytini aukštojo mokslo tarptautinimo proceso aspektai.Reikšminiai žodžiai: Tarpkultūrinė komunikacinė kompetencija; Socioedukaciniai veiksniai; Pedagogai; Pedagogue; Intercultural communicative competenc; Socio-educational factors.

ENThe aim of the research is to theoretically and empirically substantiate the structure and content of an EU pedagogue’s Intercultural Communicative Competence and to identify its socio-educational factors determining the (self)-improvement of the analysed competence in the field of European higher education in an on-going process of internalisation. The theoretical part of the thesis presents an analysis of Lithuanian and foreign scientific works analysing the phenomenon of competence of intercultural communication determining the development of the notion, structure and models of competence of intercultural communication. Legal acts of the Bologna Process, the European Commission, the Council of Europe, the European Parliament and the Republic of Lithuania regulating education and training of pedagogues and highlighting the importance of educational factors of the competence of intercultural communication are reviewed. The empirical part of the thesis is based on a case study of internalisation of eight EU institutions training pedagogues, when at the first stage; a united training programme is developed. An analysis of the data of the empirical research highlighting the attitudes of trainers of pedagogues and future pedagogues towards mobility and the importance of subjects offered during the mobility semester is presented. Based on this analysis, a study programme of the mobility semester is drafted. An explanatory implementation of the study programme of the mobility semester is performed at the second stage of the research. Based on the developed model of the development of pedagogues’ intercultural competence, tendencies of expression of EU pedagogues’ intercultural communication competence are identified in the Lithuanian physical, social, sensor and cultural environment.

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/47658
Updated:
2022-02-07 20:09:05
Metrics:
Views: 61
Export: