Turizmo informacijos logistikos proceso ypatumai

LDB
RinkinysMokslo publikacijos / Scientific publications
Publikacijos rūšisStraipsnis / Article
KalbaLietuvių kalba / Lithuanian
AntraštėTurizmo informacijos logistikos proceso ypatumai
Kita antraštėPeculiarities of tourism information logistics process
Autoriai
LeidinyjeEkonomika ir vadyba: aktualijos ir perspektyvos . 2006, Nr. 2 (7), p. 69-76
PastabosLDB Open.
Reikšminiai žodžiai
LTturizmas; informacijos logistika
ENtourism; information logistics
Santrauka / Anotacija

LTInformacinėje logistikoje turizmo paslaugų iniciatyva ir interesai yra pagrindiniai informacijos perdavimo kriterijai. Aktyvesnis naudojimasis informacijos apie turizmo paslaugas sklaidos galimybėmis priverstų informacijos perdavėjus atkreipti dėmesį į informacinės logistikos komunikacinės sistemos reikalavimus. Straipsnyje atlikta informacinės paslaugų logistikos literatūros šaltinių analizė, pateikta turizmo paslaugų informacinės logistikos galimybių schema ir turizmo informacinės logistikos proceso iniciatyvinė hierarchija. [Iš leidinio]

ENThe term "modern logistics" includes such business areas as marketing, accounting, information technologies, client service, etc. Logistics stresses the process of transmission, information not only transmission within a company but also outside it. Tourism service initiatives and interests in information logistics are the main criteria for information transmission. A more active use of the possibilities of tourism services information dissemination would make information transmitters pay attention to the requirements of information logistics communication system. The article presents the analysis of information logistics literature, the scheme of tourism services information logistics possibilities and initiative hierarchy in tourism information logistics process. The scheme of tourism services information logistics highlights that tourism information logistics communication system should meet the requirements of a communication system and guarantee transmission of bulk information in various directions so that the transmitted information could reach every consumer. In order to ensure a suitable process of tourism information logistics it is vital to use the scheme of initiative hierarchy, where the main responsibility lies at the state level (State Tourism Department). Moreover the State Tourism Department should initiate tourism information logistics process at the lower levels: regional and institutional. [From the publication]

ISSN1648-9098, 2424-337X
Mokslo sritisVadyba / Management
Susijusios publikacijos
Nuoroda į įrašą https://www.lituanistika.lt/content/4760
Atnaujinta2018-12-17 11:46:36
Metrika Peržiūros: 18    Atsisiuntimai: 8