Organizacinės kultūros formavimas kaip ilgalaikės verslo sėkmės garantas

LDB
RinkinysMokslo publikacijos / Scientific publications
Publikacijos rūšisStraipsnis / Article
KalbaLietuvių kalba / Lithuanian
AntraštėOrganizacinės kultūros formavimas kaip ilgalaikės verslo sėkmės garantas
Kita antraštėCorporate culture formation as a guarantee of long-lasting success for a bussiness
Autoriai
LeidinyjeJaunųjų mokslininkų darbai . 2006, Nr. 2 (9), p. 55-59
PastabosLDB Open.
Reikšminiai žodžiai
LTorganizational culture; employee behaviour
ENorganizacinė kultūra; pavaldinių elgsena
Santrauka / Anotacija

LTStraipsnio problema - kaip susikurti tokią organizacinę kultūrą, kuri padėtų įmonei klestėti, dirbti iš tiesų produktyviai ir efektyviai bei užtikrintų ilgalaikę verslo sėkmę. Tikslas - identifikuoti ilgalaikę verslo sėkmę lemiančios organizacinės kultūros formavimo aspektus. Atliktas tyrimas rodo, kad žymiausių pasaulio organizacijų ilgalaikę verslo sėkmę lemia stipri, unikali organizacinė kultūra, sąmoningai formuojama norima linkine. Organizacinė kultūra gali formuotis savaime, veikiama išorinių ir vidinių veiksnių, arba ji keičiama dirbtinai, organizacijos darbuotojams, ir ypač vadovams realizuojant atitinkamas priemones. Svarbiausias organizacinės kultūros šaltinis - organizacijos įkūrėjai, kurie tradiciškai daro didžiausią poveikį, formuodami pradinę kultūrą. Organizacinė kultūra formuojasi, vystosi ir keičiasi visą laiką. Nėra nei blogos, nei geros organizacinės kultūros. Ji gali būti tik tinkama arba netinkama konkrečiose sąlygose. Organizacinei kultūrai pakeisti reikia ne tik kantrybės ir laiko, bet ir nemažai žinių. Kadangi organizacinės kultūros pagrindas - palyginti stabilūs elementai (vertybės, nuostatos, normos), jos kaita - labai sudėtingas ir ilgas procesas, tačiau jis nėra neįmanomas. Svarbiausi organizacinę kultūrą formuojantys veiksniai: steigėjo filosofija, naujų darbuotojų atranka ir socializacija, vadovavimas. Organizacinės kultūros diagnozavimo priemonės: fizinės aplinkos studijavimas; pačios organizacijos pasisakymų apie kultūrą vertinimas; žinios apie organizacijos santykius su klientais; organizacijos darbuotojų apklausa; darbuotojų veiklos stebėjimas. Straipsnyje rekomenduojami organizacinės kultūros keitimo žingsniai.

ENThe article presents theoretical and practical aspects of diagnosing and forming corporate (organization) culture. The article analyses research works by Lithuanian and foreign scientists. Relevance of this article is outlined as a problem: how to develop such corporate culture which could help an organization to prosper, function effectively, reach strategic goals, remain unique among other companies and guarantee long-lasting success. Many different practical examples of corporate cultures are presented. The purpose of this research is to identify main peculiarities of corporate culture formation [From the publication]

ISSN1648-8776
Mokslo sritisVadyba / Management
Susijusios publikacijosVertybių, kaip organizacijos kultūros elemento, poveikis viešbučių darbo veiksmingumui / Jolita Vveinhardt, Indrė Nikaitė. Jaunųjų mokslininkų darbai. 2008, Nr. 1 (17), p. 176-186.
Nuoroda į įrašą https://www.lituanistika.lt/content/4613
Atnaujinta2018-12-17 11:46:29
Metrika Peržiūros: 11    Atsisiuntimai: 9