Visuomenės sveikatos specialistų rengimo Lietuvoje ir Europoje vertinimas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Visuomenės sveikatos specialistų rengimo Lietuvoje ir Europoje vertinimas
Alternative Title:
Evaluation of public health specialists' education in Lithuania and Europe
In the Journal:
Visuomenės sveikata [Public health]. 2011, Nr 4 (55), p. 56-65
Keywords:
LT
Aukštasis mokslas. Studijos / Higher education. Study; Sveikatos ugdymas / Health education.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje siekta įvertinti visuomenės sveikatos (VS) specialistų rengimo praktiką Lietuvoje ir Europos šalyse. Taikyti turinio, loginės ir sisteminės analizės metodai. Analizuojant VS specialistų rengimą Lietuvoje, nustatyta, kad Lietuvos universitetuose VS specialistų rengimo programų (bakalauro ir magistro) apimtis yra vienoda, tačiau dėstomi dalykai ir jų apimtis labai skiriasi, nors suteikiamas vienodas kvalifikacinis laipsnis, taip pat vienodi priėmimo reikalavimai į pirmosios pakopos studijas ir baigimo reikalavimai, o priėmimo reikalavimai į antrosios pakopos studijas skiriasi. VS specialistų rengimas nagrinėtose Europos šalyse plačiai varijuoja. Ne visos Europos aukštosios mokyklos vykdo pirmosios pakopos VS studijas. Skiriasi priėmimo sąlygos, abiejų pakopų studijų trukmė, dėstomi dalykai. Lietuvos ir Europos šalių VS specialistų rengimo palyginimas atskleidė, kad Europos aukštosiose mokyklose bakalauro studijų apimtis yra mažesnė nei Lietuvos universitetuose (atitinkamai 180 ir 240 kreditų), magistrantūros studijos Lietuvoje ir daugumoje Europos aukštųjų mokyklų yra 120 kreditų (Europoje varijuoja nuo 60 iki 180). LSMU ir daugelyje Europos universitetų yra specializacijos galimybės. Kai kuriose užsienio šalyse VS studijų specializacija atsispindi diplome – suteikiamas skirtingas kvalifikacinis laipsnis. Lietuvos ir Europos aukštosiose mokyklose skiriasi priėmimo reikalavimai, o reikalavimai studijoms baigti panašūs. Europos šalyse yra galimybė studijų dalį įvykdyti skirtinguose šalies universitetuose partneriuose.Reikšminiai žodžiai: Aukštasis mokslas; Specialistų rengimas; Studijų programos; Visuomenės sveikatos specialistai; Žmogiškieji ištekliai; Higher education; Human resources; Public health specialists; Specialists' education; Study programs.

ENThe article seeks to evaluate the practice of public health specialists' training in Lithuania and European countries. Methods of of content, logical and systematic analysis are applied. While analysing the training of public health specialists in Lithuania, it is established that in Lithuanian universities the scope of training programs for public health specialists (bachelor's and master's programs) is the same. The subjects that are taught and their scope differs, even though the same degree is awarded. The requirements for admission to studies of a graduate level and graduation are the same and the requirements for admission to studies of a postgraduate level are different. In the analysed European countries, the training of public health specialists varies. Not all European establishments of higher education carry out the public health studies of a graduate level. The conditions for admission, the duration of studies at both levels, and the subjects that are taught differ. Comparison of public health specialist training in Lithuania and other European countries revealed that in European establishments of higher education the scope of bachelor's studies is lower than in Lithuanian universities (180 and 240 credits respectively). Master's Studies in Lithuania and in most European establishments of higher education is 120 credits (in Europe, it varies from 60 to 180 credits). LSMU (The Lithuanian University of Health Sciences) and many European universities provide specialization opportunities. In some foreign countries the specialization of public health studies is reflected in the diploma - a different degree of qualification is given. Admission requirements vary between Lithuanian and European establishments of higher education, however the requirements for completing studies are similar. In European countries, it is possible to have a part of the studies in different partner universities of that same country.

ISSN:
1392-2696
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/45826
Updated:
2021-02-24 11:57:43
Metrics:
Views: 21
Export: