Paauglių, augančių globos namuose, socialinių jgūdžių grupės efektyvumas ir sąsajos su tėvo ir motinos kompleksais

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Paauglių, augančių globos namuose, socialinių jgūdžių grupės efektyvumas ir sąsajos su tėvo ir motinos kompleksais
Alternative Title:
Links between social skills learning group effectiveness and father and mother complex of adolescent in foster care
In the Journal:
Keywords:
LT
Jaunimas / Youth; Socialinė pagalba. Globa / Social assistance. Care; Socialinis ugdymas / Social education.
Summary / Abstract:

LTDarbe keliamas tikslas analizuoti paauglių, augančių globos namuose ir 3 mėnesius lankiusių socialinių įgūdžių lavinimo grupę, asmenybės vidinius išgyvenimus, jų pokyčius bei šių išgyvenimų gelmines prielaidas, remiantis analitinės psichologijos paradigma. Derinant kiekybinius ir kokybinius tyrimų metodus, buvo tirti 55 paauglių (14-18 metų; 34 mergaitės ir 21 berniukas), augančių globos namuose, socialinių įgūdžių gebėjimai bei vidiniai išgyvenimai prieš ir po grupės. Tyrimo duomenų analizė parodė, kad po grupės reikšmingai pagerėjo paauglių socialinių įgūdžių gebėjimų įverčiai, o pasireiškę vidiniai ir išoriniai pokyčiai apima visybiškesnį savęs vaizdą, gilesnį įsitraukimą j tarpasmeninius santykius, geresnę jausmų ir emocinės patirties integraciją, efektyvesnį probleminių situacijų sprendimą. Tėvo ir motinos kompleksų raiškos analizė parodė, jog socialinių įgūdžių lavinimas padeda įsisąmoninti priešingo komplekso poliaus nepatenkintus poreikius ir juos patenkinti, stiprina gebėjimą atsitapatinti nuo komplekso bei formuoja stipresnį asmenybės Ego. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Globos įstaigos; Motina; Paaugliai; Paauglys; Socialiniai įgūdžiai; Terapinis tyrimas; Tėvas; Tėvo ir motinos kompleksai; Adolescent; Adolescents; Father; Father and mother complexes; Foster home; Mother; Social skills; Therapeutic research.

ENThesis aims at displaying the change of inner personality experiences and their deep assumptions of adolescent children growing up in foster care by attending social skills group using the paradigm of analytical psychology. In order to understand the impact on the change of inner personality experiences it is important to consider early experience with mother and father figures. In this research the quantitive and qualitative methods were blended. 55 adolescent orphan children, aged 14-18, participated in the research. Using quantitive methods the efficacy of social skills development group was determined. A semistructured interview method was used to carry out the qualitative research. The analysis of the data collected determines the efficacy of social skills development group – the skills of communication, self perception and self evaluation, cognition and expression of emotions, conflict resolution, granting and receiving help and development of social intercourse improved. Factors of efficacy gather into four groups: integrity of self-image, ability to completely participate in personal relationships, integration of emotional experience, efficacy in solving problematic situations. A conclusion is drawn with reference to the case analyses in the light of both positive and negative mother and father complexes, that social skills group is perceived as efficient when it becomes a space where the needs that accumulate in the opposite pole of the complex can be satisfied, it also helps to detach oneself from the complex and develop a stronger Ego. [From the publication]

ISSN:
2029-9958; 2351-4620
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/45585
Updated:
2020-07-28 20:26:15
Metrics:
Views: 28    Downloads: 5
Export: