The Ethics of banking : analysis and estimates

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Ethics of banking: analysis and estimates
In the Journal:
Ekonomika. 2012, t. 91 (3), p. 101-116
Keywords:
LT
Etika / Ethics.
Summary / Abstract:

LTVystantis bankininkystės sektoriui, banko vertybių sistema tampa vis svarbesnė. Straipsnio tikslas yra remiantis analize ir tyrimais, apžvelgti Lietuvos bankų etikos kodeksus ir atitikimą juose deklaruotoms normoms. Išanalizavus ir ištyrus etikos kodeksus, taikomus bankuose, galima daryti išvadą, kad etikos kodekso reikalavimų taikymas pagerino bankų įvaizdį, o tai lėmė didesnę operacijų sėkmę. Tyrimas atskleidė, kad bankai pirmiausia kreipia dėmesį į savo darbuotojų kompetenciją ir profesionalumą. Daug bankų prioritetu laiko sąžiningumą ir kruopštumą, o taip pat gebėjimą komunikuoti ir išvengti konfliktų. Darbuotojo atsakomybės jausmas taip pat užimą reikšmingą poziciją. Tyrimas parodė, kad bankai, kurie labiau skatina savo darbuotojus įvairiais mokymais ir gerai struktūrizuota iniciatyvų skatinimo sistema, paprastai gauna geresnius rezultatus. Atlikus analizę galima teigti, kad kodeksus paprastai sudaro bendras taisyklių rinkinys. Labiausiai verti pažymėti yra reikalavimai personalui, komunikacija su klientais, bankų vaidmuo visuomenėje, interesų konflikto vengimas, banko paslapčių ir klientų informacijos saugojimas, atsakomybės prisiėmimas. Tačiau kelių bankų kodeksai yra gana paviršutiniški, ir tyrimas atskleidė, kad šie bankai neteikia ypatingos svarbos etikos normų laikymuisi, o tai savo ruožtu lemia didesnį nusiskundimų skaičių ir klientų nepasitenkinimą. Svarbų vaidmenį vaidina Lietuvos bankas, kuris stebi nesutarimus tarp vartotojų ir bankų ir teikia rekomendacijas, kaip tam tikras konfliktas turėtų būti sprendžiamas.Reikšminiai žodžiai: Bankų etika; Etikos kodai; Finansinės paslaugos; Klientas; Ethics of banking; Ethics code; Financial services; Client.

ENWith the banking business developing, the system of bank values is becoming increasingly relevant. Adherence to the norms of the bank’s ethics helps developing and improving ties among the bank’s employees as well as relations with the clients. Appropriate behaviour and social culture on the part of the staff shape the image of the bank and stimulate loyalty in the clients. The sophisticated and reliable operation of banks can be judged both in terms of its legal and economic aspects, and ethics. The article addresses the ethics requirements for banks’ staff, deals with the analysis and assessment of the application of ethical norms in the process of rendering financial services, and reveals the principal provisions laid down in banks’ codes of ethics and estimations. [From the publication]

ISSN:
1392-1258; 2424-6166
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/42630
Updated:
2018-12-17 13:21:27
Metrics:
Views: 16    Downloads: 1
Export: