Lyginamoji Lietuvos gimusių globaliomis įmonių ir tradicinių eksportuotojų marketingo sprendimų analizė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lyginamoji Lietuvos gimusių globaliomis įmonių ir tradicinių eksportuotojų marketingo sprendimų analizė
In the Journal:
Ekonomika ir vadyba [Economics and management]. 2012, Vol. 17, no. 3, p. 1084-1097
Keywords:
LT
Eksportas. Importas / Export. Import.
Summary / Abstract:

LTAugant tarptautinio verslo integracijai ir globalizacijai, įmonių veiklos internacionalizacija tapo būtinybe siekiant išlikti ir plėtoti savo verslą. Straipsnio tikslas – įvertinti tradicinių eksportuotojų ir gimusių globaliomis įmonių marketingo sprendimų skirtumus. Naujausiuose moksliniuose tyrimuose teigiama, kad internacionalizacijos procesas gali būti spartus, nesekantis stadijomis, o įmonės, turėdamos unikalius gebėjimus, gali įsitraukti į veiklą užsienio rinkose netrukus po įsikūrimo. Įmonių įsitraukimo į tarptautinę rinką procesas įtakoja priimamus marketingo tarptautinėse rinkose sprendimus. Moksliniuose darbuose fragmentiškai nagrinėjami tradicinių eksportuotojų ir gimusių globaliomis įmonių marketingo sprendimų skirtumai atskleidė, kad gimusios globaliomis įmonės, lyginant su tradicinėmis eksportuotojomis, dažniau adaptuoja nei standartizuoja marketingo sprendimus, tarptautinėse rinkose siekia betarpiško bendravimo su klientais ir konkrečioms tarptautinėms rinkoms kuria naujas prekes ar paslaugas bei joms adaptuoja kainos ir rėmimo veiksmus. Teorines prielaidas patvirtino atliktas empirinis Lietuvos eksportuojančių įmonių tyrimas, kuris atskleidė, kad Lietuvos gimusios globaliomis įmonės dažniau nei tradicinės eksportuotojos adaptuoja marketingo tarptautinėse rinkose sprendimus, siekia betarpiško bendravimo su klientais tarptautinėse rinkose, kuria naujas prekes ar paslaugas tarptautinėms rinkoms, gamina specializuotas, specifinius vartotojų poreikius tenkinančias prekes, tarptautinėms rinkoms adaptuoja kainos ir rėmimo veiksmus.Reikšminiai žodžiai: Internacionalizacijos procesas; Tradicinis eksportas; Pasaulinių įmonių atsiradimas; Marketingo sprendimai; Changes of internationalisation process; Traditional exporters; Born global firms; Marketing decisions.

ENIn the face of growing business integration and globalisation, internationalisation of companies’ activities has become a necessity in order to maintain and develop business. The aim of this article is to evaluate the difference in marketing solutions of traditional exporters and born global companies. The results of new scientific research show that the process of internationalisation can be rapid, not evolving in stages, whereas companies with unique abilities can become involved in foreign markets very soon after their establishment. The process of company’s involvement into international market influence marketing solutions in international markets. The scientific works fragmentally analyse differences of marketing solutions of traditional exporters and born global companies and the results show that born global companies, in comparison to traditional exporters, more often adapt rather than standardise marketing solutions, seek for immediate communication with clients and create goods and services for certain international markets and adapt prices and promotion actions for them. Theoretical assumptions are proved by empirical research of companies exporting to Lithuania, the results of which show that Lithuanian born global companies more frequently, compared to traditional exporters, adapt marketing solutions in international markets, seek for immediate communication with clients, create new goods and services for international markets, produce specialised goods satisfying specific consumer needs, adapt prices and promotion actions for international markets.

ISSN:
1822-6515
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/41973
Updated:
2017-03-05 15:08:14
Metrics:
Views: 22    Downloads: 7
Export: