Mokinių požiūris į sportą kaip visapusišką asmenybės ugdymo priemonę

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokinių požiūris į sportą kaip visapusišką asmenybės ugdymo priemonę
Alternative Title:
Schoolchildren's attitude towards sports as a means of comprehensive personal development
In the Journal:
Sporto mokslas [Sports science]. 2000, Nr. 4 (22), p. 20-24
Keywords:
LT
Kaunas. Kauno kraštas (Kaunas region); Lietuva (Lithuania); Fizinis ugdymas / Physical education; Sportas / Sport.
Summary / Abstract:

LTSportas, t.y. įžymių sportininkų ir trenerių poelgiai, sporto renginiai, vyksmas, karino siekiama sportinių rezultatų, vaikams ir jaunimui daro labai stiprų edukacinį poveikį. Sportas veikia tiek individo lavėjimą, tiek visą švietimo procesą. Daugelio autorių teigimu, sportas — tai aktyvumo ir motyvacijos būti geresniam skatintojas. Tyrimo tikslas - ištirti mokinių požiūrį į sportą kaip visapusišką asmenybės ugdymo priemonę. Buvo apklausti 205 Kauno miesto mokyklų 7-12 klasių mokiniai. Prieš tai buvo atliktas bandomasis tyrimas. Respondentai buvo skirstomi į dvi grupes: sportuojančiųjų (100 mokinių) ir nesportuojančiųjų (105 mokiniai). Tyrimo rezultatai parodė, jog domėjimasis sportu pakankamai didelis - sistemingai juo domisi 67,3 proc., epizodiškai - 30,3, nesidomi tik 2,4 proc. Dauguma sportuojančių (62,4 proc.) ir nesportuojančių (56,9 proc.) mokinių nurodo teigiamą sporto poveikį asmenybės ugdymui. Pavyzdžiui, net 85 proc. sportuojančių ir 66 proc. nesportuojančių mokinių nurodė, kad sportas ypač ugdo atsakomybės jausmą, moko gerbti priešininką, kilniai elgtis, padėti silpnesniam ir kt. Kartu tyrimo rezultatai atskleidė tam tikrus prieštaravimus - siekdami pergalės mokiniai linkę pateisinti neleistinus veiksmus, vadovautis teiginiu, jog tikslas pateisina priemones. Tai turėtų paskatinti trenerius atidžiau paanalizuoti tokias tendencijas. Išsamesni tyrimo rezultatai pateikiami straipsnio išvadose. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Sportas, dorovinės vertybės, mokinių požiūris, visapusiškos asmenybės ugdymas, edukacinis poveikis; Sport, moral values, students attitude, versatile person development, the effect of education; Sports, moral values, student attitude, both personal development, educational process.

ENSports, behavior of famous athletes and coaches, sports events, seeking for sports results have a very strong educational effect on children and youth. Sport influences both personal development and the whole educational process. Many authors suggest that sport encourages schoolchildren activity and motivation to develop. The aim of our research is to investigate schoolchildren attitude towards sports as a means of comprehensive personal development. 205 scholchildren of the 7-12th forms of Kaunas secondary schools were under investigation. After the pilot research respondents were divided into two groups: sporting and non-sporting schoolchildren. Research results indicated, that schoolchildren are much interested in sports - 67,3% of them are doing sports regularly, 30,3% - episodically, and only 2,4% does not do any sports at all. The majority o f sporting schoolchildren (62,4 %) and non-sporting schoolchildren (56,9 %) believe in positive effects of sports on personal development. For example, 85 % of sporting and 66% of non-sporting schoolchildren think that sport develops the sense of responsibility, teaches to behave nobly, to respect opponents and to help those in need. The research results also revealed some contradictions: while seeking for the victory, schoolchildren tend to justify inadmissible behavior, to follow the principle "the aim justifies the means". This fact suggests that sports educators should analyze those tendencies. More thorough research results are given in the conclusions of the article. [Text from author]

ISSN:
2424-3949; 1392-1401
Related Publications:
Mokinių požiūris į olimpinį sąjūdį ir olimpines vertybes / Povilas Karoblis, Daiva Majauskienė, Jolanta Paulauskienė. Sporto mokslas. 2009, Nr. 4, p. 56-62.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/41941
Updated:
2022-11-07 15:44:30
Metrics:
Views: 13
Export: