Sportuojančių ir nesportuojančių paauglių savęs pažinimo įgūdžių raiška

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Sportuojančių ir nesportuojančių paauglių savęs pažinimo įgūdžių raiška
Alternative Title:
Expression of skills of self-cognition in teenagers going and not going in for sports
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2012, Nr. 3 (36), p. 13-17
Keywords:
LT
Fizinis ugdymas / Physical education; Sportas / Sport.
Summary / Abstract:

LTTyrimo tikslas – nustatyti sportuojančių ir nesportuojančių paauglių savęs pažinimo įgūdžių raišką. Tyrimui apklausos metodu atlikti adaptuotas R. Raudeliūnaitės (2007) parengtas klausimynas. Klausimyną sudarė demografinis, fizinio aktyvumo tipo (paauglys aktyviai sportuoja, nes lanko sporto šakos treniruotes ir dalyvauja varžybose; paauglys sportuoja, tačiau nereguliariai lanko sporto šakos treniruotes ir nesiekia sportinių rezultatų; paauglys nesportuoja ir sporto treniruočių nelanko); paauglių savęs pažinimo įgūdžių blokai. Atliktas tyrimas atskleidė, jog savistabą dažnai atlieka aktyviai ir neaktyviai sportuojantys vaikinai, dauguma nesportuojančių vaikinų savistabą užsiima retai. Dažniausiai savistabą atliekančios paauglės priklauso kategorijoms „aktyviai sportuojančios“ ir „neaktyviai sportuojančios“. Savistabos įgūdis labiau išreikštas nesportuojančių paauglių merginų nei nesportuojančių paauglių vaikinų. Labiau savianalizę linkusios atlikti merginos nei vaikinai. Dažniausiai savianalizę atlieka aktyviai ir neaktyviai sportuojančios merginos bei daugiau kaip pusė nesportuojančių merginų. Pastarąjį rezultatą lemia tai, jog paauglystėje merginos labiau pradeda domėtis savimi, atsiranda poreikis įvertinti save ir lyginti su kitais. Vaikinai, daugiausia dėmesio skiriantys savianalizei, priklauso kategorijoms „neaktyviai sportuojantys“, „aktyviai sportuojantys“. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Nesportuojantis paauglys; Nesportuojantys paaugliai; Savianalizė; Savistaba; Savęs pažinimas; Sportuojantis paauglys; Sportuojantys paaugliai; Adloescents not going in for sports; Adolescents going in for sports; Introspection; Self-analysis; Teenager going in for sports; Teenager not going in for sports.

ENThe research aim is to estimate the expression of skills of self-cognition in teenagers going and not going in for sports. To achieve the research aim, the quantitative research approach was chosen and the survey method was applied. The questionnaire worked out by R. Raudeliūnaitė (2007) was adapted for carrying out the research. The questionnaire consisted of the following diagnostic blocks: the demographic block; the physical activity type block (a teenager actively goes in for sports because he attends sports training in a certain discipline and takes part in competitions; a teenager goes in for sports but irregularly attends sports training in a certain discipline and does not aim at achievements in sports; a teenager does not go in for sports and does not attend sports training); the teenagers' self-cognition skills block. The conducted research revealed that introspection was usually performed by the boys actively and inactively going in for sports, whereas the majority of boys not going in for sports performed introspection rarely.Girls who usually performed introspection belonged to the categories of "actively going in for sports" and "inactively going in for sports". On the other hand, it is important to pay attention to the fact that introspection skills were more expressed among girls not going in for sports in comparison to boys not going in for sports. Girls were more inclined to perform self-analysis than teenage boys were. Self-analysis was usually performed by girls actively and inactively going in for sports and by more than a half of girls not going in for sports. The latter result was yielded by girls' increased interested in themselves in the adolescence period, the appeared need for them to assess and compare themselves with others. Boys who paid the greatest attention to self-analysis belonged to the categories "inactively going in for sports" and "actively going in for sports". [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/41250
Updated:
2018-12-17 13:18:33
Metrics:
Views: 31    Downloads: 9
Export: