Demokratijos ir autoritarizmo raiškos psichosemantika organizacijoje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Demokratijos ir autoritarizmo raiškos psichosemantika organizacijoje
In the Journal:
Keywords:
LT
Pedagogai / Pedagogues.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pateikiami konkretaus švietimo vadybos tyrimo, atlikto derinant kokybinius ir kiekybinius metodus, rezultatai. Tyrimas realizuojamas konkrečios organizacijos - bendrojo lavinimo mokyklos - lygmeniu. Tyrimo empirinę bazę sudaro 289 mokyklų pedagogų nuomonė apie demokratijos ir autoritarizmo raišką organizacijoje. Tyrimo metodinė bazė grindžiama respondentų apklausa anoniminiu atviro tipo klausimynu. Pradiniame tyrimo etape, kategorizuojant empirinius teiginius, buvo panaudota kokybinė turinio analizė bei ekspertinė metodika. Vėliau, sudarius ir validavus kategorijas, pereita prie kiekybinės turinio analizės, kuri atvėrė organizacijos narių nuomonės, psichosemantinių darinių reitingo, taksonomijos ir struktūros dėsningumų galimybę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Autoritarizmo raiška; Demokratija; Demokratinis stilius; Autokratinis stilius; Mokytojai; Nuomonė; Psichosemantika organizacijoje; Authoritarianism expression; Democracy; Democratic style; Authocratic style; Teachers; Opinion; Psychosemantics organization.

ENResults, obtained from a specific education management diagnostic research, combining quantitative and qualitative methods, are presented in the article. The sphere of management diagnostic implementation is educational institutions, i.e. schools. The source of the presented information is the opinion of 289 school teachers about democratic and authoritarian management styles in organization. Methodological basis of the research is an anonymous survey. At the initial stage qualitative (hermeneutic) content analysis has been used to categorise "free answers". At the following stage, having formed and applied validity of the categories, quantitative content analysis has been made. The latter has given an opportunity to formulate lows of psychosemantic derivatives rating, taxonomy and structure by applying methods of descriptive statistics and cluster, factor and contingency analysis. [text from author]

ISSN:
1648-9098; 2424-337X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/40533
Updated:
2018-12-17 11:06:17
Metrics:
Views: 18
Export: