Būsimų mokytojų kūrybiškumo kompetencijų ugdymas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Būsimų mokytojų kūrybiškumo kompetencijų ugdymas
Alternative Title:
Training of creative competencies of pedagogical university students
In the Journal:
Keywords:
LT
Kūrybiškumas / Creativity; Ugdymas / Education; Universitetai / Universities.
Summary / Abstract:

LTKūrybiškumo ugdymas – viena aktualiausių šiandienos švietimo problemų. Įvairios psichologinės studijos pateikia skirtingus požiūrius į kūrybiškumą ir jo ugdymo galimybes bei metodus. Negausūs užsienio autorių atlikti kūrybiškumo ugdymo tyrimai pateikia gana prieštaringus rezultatus. Šiame straipsnyje didžiausias dėmesys skiriamas pagrindinių kūrybiškumo kompetencijų analizei ir jų ugdymo galimybių, mokantis pagal specialią programą, aptarimui. Straipsnyje keliami du tikslai: pirma, pristatyti kūrybiškumo kompetencijų ugdymo programą bei kompetencijų įvertinimo būdus, skirtus pedagoginio profilio studentų kūrybiškumo ugdymui mokantis „Kūrybos psichologijos“ disciplinos; antra, pristatyti kūrybiškumo kompetencijų ugdymo modelį, kurį galėtų naudoti įvairių disciplinų dėstytojai, siekiantys ugdyti studentų kūrybiškumą. Tyrime dalyvavo 160 VPU socialinių mokslų specialybės studentų, tyrimas atliktas 2005–2006 mokslo metais. Palyginamoji eksperimentinės ir kontrolinės grupės studentų kognityvinių kūrybiškumo parametrų ir subjektyvaus požiūrio į savo kūrybiškumą bei jo lūkesčius analizė parodė, kad autorės sukurta ir tyrimo metu naudota kūrybiškumo ugdymo programa yra veiksminga. Mokantis pagal specialią kūrybiškumo ugdymo programą keičiasi studentų kognityviniai kūrybiniai gebėjimai. Pakinta besimokančiųjų pagal specialią kūrybiškumo ugdymo programą tiriamųjų požiūris į savo kūrybiškumą ir lūkesčiai. Studentai, mokęsi pagal kūrybiškumo ugdymo programą, labiau įsisąmonina ir atpažįsta savo gebėjimus, padidėja jų lūkesčiai tapti kūrybiškesniais.Reikšminiai žodžiai: Kūrybiškumo kompetencija; Kūrybiškumo kompetencijos; Kūybiškumo ugdymo programa; Pedagoginio universiteto studentai; Ugdymas; Creative competencies; Pedagogical university students; The program for training of creativity; Training.

ENThe article deals with the problems of how to develop and systematically stimulate the creative competencies of Pedagogical University students. The model of the creative competencies is represented in the article. Many authors agree that creativity can be enhanced because human potentials can be fulfilled. Efforts to enhance creativity will not expand one' sin born potentialities but they can insure that potentialities are maximized (Plucker, Runco, 1999). The effective programs are those that try to influence different aspects of creativity - cognitive, personality, attitudes, behaviour, interpersonal, affect, and environmental. Creativity training, then, can be effective. Sizable effects can be observed using four major criteria applied in evaluating training - divergent thinking, problem-solving, performance, and attitudes-behaviour (Scott et al., 2004). [text from author]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/40215
Updated:
2018-12-16 22:47:30
Metrics:
Views: 30
Export: