Modulinės profesinio mokymo programos rengimas užtikrinant teorijos ir praktikos dermę : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Modulinės profesinio mokymo programos rengimas užtikrinant teorijos ir praktikos dermę: disertacija
Publication Data:
Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2011.
Pages:
137 p
Notes:
Disertacija rengta 2007-2011 metais eksternu. Dr. disert. (socialiniai mokslai) - Vytauto Didžiojo universitetas, 2011. Bibliografija.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Designing a modular vocational education programme ensuring coherence between theory and practice Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2011 43 p
Summary / Abstract:

LTProfesinis mokymas pagrįstas glaudžiu teorijos ir praktikos ryšiu, derinantis mokymo turinį prie darbo rinkos reikalavimų ir atitinkamos kvalifikacijos siekiančių asmenų poreikių. Modulinė mokymo programa sudaro sąlygas profesiniame rengime derinti teorinį ir praktinį mokymą. Teoriniu lygmeniu atskleistos teorinio ir praktinio mokymo derinimo prielaidos apibūdinamos nagrinėjant profesinio mokymo turinio kūrimo metodiką, o teorinio ir praktinio mokymo santykis yra nulemtas konkrečių profesinio rengimo standartų, nurodančių, kiek ir kokių praktinių gebėjimų/ kompetencijų mokiniai įgyja konkrečioje mokymo ar studijų srityje. Teorinė mokymo dalis sudaro galimybę plėsti bendrąjį kultūrinį išsilavinimą, matematikos ir gamtos mokslų pagrindus, žinias apie darbo pasaulį (socialiniais, ekonominiais, teisės, psichologijos, medicinos aspektais), bendruosius profesijos ir veiklos srities teorinius pagrindus (įskaitant informatiką) bei konkrečios profesinės veiklos (specialybės) specifines žinias. Praktinė mokymo dalis pabrėžia socialinį kontekstą, kuriame žinios įgyjamos, tobulinamos ir pritaikomos atliekant praktinę veiklą.Profesinio mokymo institucijose modulinės mokymo programos labiausiai grindžiamos kompetencijų įgijimu, moduliai kuriami remiantis inovacijomis ir aktyviai bendradarbiaujant su darbdaviais, tačiau profesijos mokytojams vis dar trūksta modulinių mokymo programų kūrimo metodinių nurodymų, o Lietuvos teisinė bazė nepakankamai reglamentuoja modulinį mokymąsi. Sukurtas modulinės mokymo programos modelis, grįstas teorijos ir praktikos darna, apibrėžia modulinės mokymo programos sandarą ir organizavimą. Modulinės mokymo programos sandara apibrėžia modulių konstrukciją ir tipus. Modelyje nurodoma mokymo teorijos ir praktikos raiška. Modulinės mokymo programos modelis pagrįstas atvejo analize: išryškinta modulinės mokymo programos kūrimo metodika, apibūdintos programos ir jos sandaros įgyvendinimo galimybės.Reikšminiai žodžiai: Modulinis mokymas; Modulinė mokymo programa; Modulis; Modular training; Modular vocational education programme; Module.

ENReference to modular teaching is expressed in a number of educational policy documents as one of the ways to make vocational education and training attractive. Modular teaching in the EU and Lithuanian VET context is often discussed with adequate reference to the market demands; however, there is a lack of scientific research which analyses the structure of a modular programme, its constituents, principles and methodology of its designing. Navikienė (2010: 53) states that “consolidation of theory and practice and structurisation of the teaching curriculum in modular teaching fills in the gap between teaching/learning and the world of work; therefore, acquisition of the expected competencies should become an essential teaching/learning outcome”. However, the investigation of modular teaching indicates lack of scientific research into integration of theory and practice into modular teaching, highlighting not only the acquisition of competencies but their development as well. The object of the study is coherence of theory and practice in a modular vocational education and training programme. The purpose of the research is to design a model of modular VET programme composition and programme organisation, highlighting coherence between theory and practice in initial vocational education and training.

ISBN:
9789955127208
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/39382
Updated:
2022-02-07 20:08:54
Metrics:
Views: 27
Export: