Ikimokyklinių įstaigų pedagogų vadybinių kompetencijų problema : pedagogų ir studentų požiūris

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ikimokyklinių įstaigų pedagogų vadybinių kompetencijų problema: pedagogų ir studentų požiūris
Alternative Title:
Problem of management competence of pre-school education teachers: attitude of teachers and students
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2007, Nr. 1 (12), p. 82-87
Keywords:
LT
Panevėžys; Lietuva (Lithuania); Ikimokyklinis ugdymas / Pre-school education; Mokytojų ugdymas / Teacher education; Pedagogika / Pedagogy; Valdymas / Management.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje siekta ištirti ikimokyklinės įstaigos vadovų, pedagogų bei studentų (būsimųjų pedagogų) požiūrį į vadybinių kompetencijų problemą, pedagoginės veiklos kontekste įvertinti pedagogų pasirengimą dirbti kaitos ir konkurencijos sąlygomis. Buvo taikyti šie tyrimo metodai: dokumentų analizė, anketinė apklausa, aprašomoji ir statistinė duomenų analizė. Tiriamųjų imtį sudarė 239 respondentai: 177 Panevėžio miesto ikimokyklinių ugdymo įstaigų pedagogai (iš jų anketinėje apklausoje dalyvavo 150 pedagogų, 27 ikimokyklinių įstaigų vadovai). Atskiruose tyrimo etapuose dalyvavo 62 studentai. Atskleista, kad nuo ikimokyklinio ugdymo pedagogų vadybinės kompetencijos būklės priklauso kasdienės pedagogų veiklos vadybinių funkcijų kokybė. Pedagogų vadybinės kompetencijos realizavimas padeda numatyti ir kontroliuoti aplinkoje vykstančius pokyčius, išlaikyti veiklos vientisumą, siekiant ugdymo kokybės. Vyresnės kartos pedagogų nuomone, vadybines funkcijas ugdymo įstaigose turi vykdyti vadovai. Daugumos vadovų ir studentų (būsimųjų pedagogų) požiūris į pedagogų vadybinių kompetencijų realizavimą sutapo. Jų manymu, su vadybinėmis funkcijomis turi būti susipažinę visi pedagogai. Išryškėjo šios respondentų grupės naujas vadybinis požiūris, kuris inicijuoja ikimokyklinės įstaigos bendruomenę efektyviai veiklai. Tyrimu nustatyta, kad ikimokyklinio ugdymo pedagogai renkasi ne tuos kvalifikacijos tobulinimo renginius, kurie užpildytų jų trūkstamas vadybinės srities žinias, o tuos, kurie yra tiesiogiai susiję su pedagogine veikla. Todėl jų vadybinė kompetencija netobulėja.Reikšminiai žodžiai: Ikimokyklinio ugdymo pedagogai; Ikimokyklinė įstaiga, vadybinė kompetencija, pedagogas, studentas, požiūris; Pedagoginė veikla; Vadybinės kompetencijos; Educational activity; Management competency; Pre-school education teachers; Preschools, coaching, teacher, student, attitude.

ENThe article analyzes the problem of management competence of pre-school education teachers on institutional level. It is emphasized that teachers-practicians of all levels and future teachers (students) have to become life supervisors of a pre-school community institution. However, in practice there is a lack of management competence, a problem of misunderstanding arises both between the manager of a pre-school institution and the teachers, and among the teachers themselves. This is the reason for weakening of institution effectiveness. The aim of the research is to analyze the attitude of pre-school supervisors, teachers and students (future teachers) to the management competence problem in the context of educational activity with evaluation of readiness of teachers to work under the conditions of changes and competition. The quality of management functions in every day activity of teachers and depends upon the management competence state of pre-school education teachers. Having carried out the research it was identified that in the opinion of senior teachers the management functions in educational institutions should be implemented by supervisors.The opinion of the major part of supervisors and students (future teachers) on the realization of management competence of teachers in pedagogic activity has coincided. They think that all teachers should be acquainted with management functions. A new management aspect has shown up in this group of respondents; it initiates the pre-school institution community for efficient activity. Competence of a pre-school education institution teacher should be associated with real activity of a teacher. [text from author]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/38692
Updated:
2018-12-17 12:08:36
Metrics:
Views: 42    Downloads: 16
Export: