Informacinio raštingumo ugdymo nuotolinio mokymosi metodais vadyba : patirtis ir perspektyvos

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Informacinio raštingumo ugdymo nuotolinio mokymosi metodais vadyba: patirtis ir perspektyvos
Alternative Title:
Management of a distance education course for information literacy education: experience and future
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2007, Nr. 5 (16), p. 90-101
Keywords:
LT
Informacinis raštingumas; Nuotolinis mokymas; Nuotolinis mokymas, virtuali mokymosi aplinka; Nuotolinis mokymasis; Virtualaus mokymosi aplinka; Virtuali mokymosi aplinka.
EN
Distance education; Information literacy; Virtual learning environment.
Summary / Abstract:

LTInformacinis raštingumas yra vienas pagrindinių gebėjimų, reikalingų šiuolaikinėms studijoms, moksliniams tyrimams, darbui. Straipsnyje analizuojama informacinio raštingumo samprata, informacinio raštingumo ugdymo problematika užsienio ir Lietuvos aukštosiose mokyklose, pateikti informacinio raštingumo kursų teikimo patirties bei klausytojų informacinio raštingumo gebėjimų ir kursų vertinimo analizės rezultatai. Nuotolinio mokymo kursai „Informacijos ištekliai šiuolaikinėms studijoms ir mokslui“ parengti ir teikiami trimis lygmenimis: pirmosios pakopos (pagrindinių ir tęstinių studijų) studentams skirtas kursas „Informacijos ištekliai ir bibliotekos informacijos sistema“; antrosios pakopos (magistrantūros) studentams skirtas kursas „Mokslinės informacijos paieška“, doktorantams, dėstytojams ir mokslininkams skirtas kursas „Šiuolaikinė mokslinė komunikacija ir informacijos paieškos sistemos“. Pradinės informacinės kompetencijos tyrimas atskleidė, kad daugumai kursų klausytojų trūksta žinių apie mokslinės informacijos paieškos įrankius, gebėjimų formuluoti paieškos klausimą, atlikti sudėtingą informacijos paiešką naudoti surastą informaciją: analizuoti, vertinti jos kokybę, teisingai parengti literatūros sąrašą. Kursų metu įgyta informacinio raštingumo kompetencija priklausė nuo klausytojų motyvacijos, poreikių ir aktyvumo. Klausytojai kursą vertina kaip labai naudingą, aktualų ir svarbų pedagoginei ir mokslinei tiriamajai veiklai bei studijoms.

ENLiving in a contemporary society promotes the development of abilities to manage information and knowledge in studies, work or everyday life situations. Rapid development of information technologies prompt changes in information searching tools and processes. In order to be successful people need to develop and update their information literacy competence continually. Integration of information literacy education into higher education curriculum is a challenging task for librarians, academics and administrators. Implementation of an information literacy education course in a virtual learning environment ensures new possibilities of information literacy competence development for all university community members. [text from author]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/37926
Updated:
2018-12-17 12:08:22
Metrics:
Views: 10    Downloads: 5
Export: