Lietuvos akademinių bibliotekų elektroninių katalogų naudotojai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lietuvos akademinių bibliotekų elektroninių katalogų naudotojai
Alternative Title:
Users of Lithuanian academic libraries electronic catalogue
In the Journal:
Knygotyra. 2014, t. 63, p. 189-215
Summary / Abstract:

LTInternetas ir informacinės komunikacinės technologijos, suteikiančios informacijos vartotojui neribotų galimybių pasiekti, apdoroti, dalytis, skleisti informaciją, komunikuoti įvairiomis formomis, neišvengiamai veikia žmogaus elgseną, keičia jo įpročius. Informaciją valdančios įstaigos, keldamos sau uždavinį kuo geriau tenkinti vartotojų poreikius, turi nuolat domėtis informacijos vartotojų elgsena, stebėti jos kitimą ir laiku reaguoti į pokyčius. Straipsnyje pateikiamas Lietuvos akademinių bibliotekų elektroninių katalogų svetainių lankytojų tyrimas, naudojant Google Analytics (GA) svetainių analizės įrankį, kuris leidžia fiksuoti laike įvairius informacijos vartotojų elgsenos kitimus. Vienerių metų trukmės tyrimas atskleidė augantį informacijos vartotojų potencialą dirbti su mobiliaisiais įrenginiais, taip pat išryškėjo darbo spartos tendencijos: trumpėja svetainėje praleistas laikas, didėja puslapių atmetimo rodiklis, mažėja seanso metu peržiūrimų puslapių skaičius. [Iš leidinio]

ENThe Internet and information and communication technology, giving the user the unlimited potential to achieve, process, share and disseminate information, to communicate in various forms inevitably affect human behaviour, changing our habits. Information managing institutions have identified this challenge and seek the possible ways how to best meet the needs of users. They are constantly interested in the behavioural changes of information consumer and monitor the flow and timely response to the changing developments. This article presents the research of electronic cataloque sites of the Lithuanian Academic Library using Google Analytics website analysis tool, which allows to capture a time variation in consumer behaviour. A one-year long fact-finding and data analysis revealed a growing desire of information users to work with mobile devices. The following trends have also been identified – the average time on visiting the site is shorter, the bounce rate has increased, the number of pages viewed during the session has decreased. [From the publication]

ISSN:
0204-2061; 2345-0053
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/61039
Updated:
2018-12-17 13:54:36
Metrics:
Views: 24
Export: