The Managerial loyalty and its assessment

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Managerial loyalty and its assessment
Keywords:
LT
Valdymas / Management.
Summary / Abstract:

LTNors darbuotojų lojalumas yra plačiai analizuojamas Lietuvos akademinėje literatūroje, vadovų lojalumas dar yra ištirtas nepakankamai. Straipsnio tikslas yra išanalizuoti vadovų lojalumą, jo rodiklius, komponentus ir įtaką pavaldinių lojalumui. Lietuvos Respublikos Civilinis kodeksas nustato tris pagrindines vadovų pareigas: veikti sąžiningai ir protingai, ir būti lojaliam, kas reiškia, kad vadovai turi veikti sutinkamai su organizacijos nuostatais, rūpintis kompanijos gerove ir siekti kompanijos nustatytų tikslų. Analizuojant vadovu lojalumo naudą organizacijai, reikia pažymėti jo įtaką įmonės sėkmei: Vadovų lojalumas įtakoja darbuotojų lojalumą, kuris savo ruožtu sukuria klientų lojalumą, o tai neša organizacijai pelną. Tyrimo rezultatai leidžia daryti išvadą, kad verslo sektoriaus kompanijų vadovai yra labiau lojalūs, negu viešojo sektoriaus vadovai; žemesnio lygio vadovai rodo daugiau lojalumo palyginus su aukščiausio lygio vadovais, jaunesni vadovai yra lojalesni, nei vyresni vadovai. Ugdant vadovų lojalumą, daugiausia dėmesio reikia skirti keturioms sąlygoms: lojalumo organizacijai formavimas reikalauja laiko ir energijos, parenkant vadovus vienas iš kriterijų turėtų būti jų atsidavimas ankstesnėms darbovietėms, vadovų lojalumas neatsiranda iš nieko – jį reikia formuoti ir diegti, jei eiliniai darbuotojai nemato savo vadovų lojalaus elgesio – bus sunku ir iš jų laukti lojalumo. Vadovų lojalumo Lietuvos kompanijose analizei pritrūko reikalingos informacijos ir detalaus tyrimo, autoriai pripažįsta atlikto tyrimo ribotumus.Reikšminiai žodžiai: Lojalumo elementai; Lojalumo komponentai; Pavaldinių lojalumas; Rodikliai; Vadovų lojalumas; Vadybininkų lojalumas; [lojalumo] indikatoriai; Indicators; Loyalty components; Managerial loyalty; Subordinate loyalty.

ENThe goal of the article is to analyse the managerial loyalty, its indicators, components, and influence on subordinate loyalty. For this purpose the scientific works of foreign and Lithuanian authors were studied and the content analysis of Lithuanian academic journals and relevant scientific literature published in Lithuania in the period of 2006-2010 was performed. A research in Lithuanian organisations was conducted by way of a survey of 72 different level managers. A managerial loyalty was assessed by comparing public and business sectors, management levels of the executives as well as their age. The authors hope that this article provides initial insights into issue of managerial loyalty in Lithuanian organizations. [text from author]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/37551
Updated:
2020-08-22 11:08:39
Metrics:
Views: 34
Export: