Įvairus mokytojų požiūrio į integruotą neįgaliųjų mokymą aspektai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Įvairus mokytojų požiūrio į integruotą neįgaliųjų mokymą aspektai
Alternative Title:
Different aspects of teachers view on integrated education of disable children
In the Journal:
Keywords:
LT
Vilnius. Vilniaus kraštas (Vilnius region); Lietuva (Lithuania); Mokytojų ugdymas / Teacher education; Mokslinis ugdymas / Scientific education; Negalia. Neįgalieji / Disabilities. Disabled persons; Specialusis ugdymas / Special education; Sutrikimai / Disorders; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTIntegruotam mokymui labai svarbu mokytojų požiūrio į neįgalius mokinius ir jų pačių kompetencijos mokyti juos asmeniškai vertinimas. Straipsnyje siekiama įvertinti mokytojų požiūrį į integruotą neįgaliųjų mokymą bendrojo lavinimo mokyklose atsižvelgiant į jų pačių specialiąsias žinias apie neįgaliųjų bei integruoto mokymo problemas, taip pat į jų patirtį mokant specialiųjų poreikių vaikus. Tyrime dalyvavo 270 mokytojų iš devynių atsitiktinai parinktų Vilnius bendrojo lavinimo mokyklų. Vykstančios neįgaliųjų integracijos į visuomenę Lietuvoje tyrimo rezultatai ir jų aptarimas yra panašūs į gautus rezultatus JAV prieš 20 metų. Bendrojo lavinimo mokyklų mokytojai nėra parengti mokyti neįgalius vaikus Lietuvoje, negali gauti informacijos apie neįgaliųjų integracijos problemas. Tik nedaugelis mokytojų norėtų asmeniškai mokyti vaikus invalidus. Patirties stoka nesuformavo humanitarinių ir tiksliųjų mokslų mokytojų palankios nuostatos dirbti su neįgaliais vaikais savo pamokų metu. Mokytojų požiūris į negalių tipus priklauso nuo jų dėstomo dalyko. Gamtos, humanitarinių ir tiksliųjų mokslų pedagogai norėtų dirbti su vaikais, turinčiais fizinių ir elgesio sutrikimų. Fizinio lavinimo mokytojai norėtų mokyti regėjimo ir elgesio negalią turinčius mokinius. Visų grupių mokytojai nenori mokyti protiškai atsilikusių vaikų. Tam, kad ši situacija keistųsi ir būtų palanki neįgalių vaikų integracijai į visuomenę, reikėtų dėstyti specialiosios Pedagogikos kursą visose pedagoginėse institucijose Lietuvoje, rengti seminarus, tobulinti mokytojų kvalifikaciją ir t. t.Reikšminiai žodžiai: Biologijos mokytojai; Fizikos mokytojai; Integruotas mokymas; Mokykla; Mokytojai; Neįgalus mokinys,neįgaliųjų mokinių integracija, mokytojų patirtis mokant neįgaliuosius mokinius; Regos ir judesių sutrikimai; Biological teachers; Disabled students, disabled students integration, teachers' experience of teaching disabled students; Integrated education; Physical teachers; School; Teachers; Vizual and behaviorally disabilities.

ENThis study was designed to investigate the quality of teacher's attitude (toward the integrated teaching of disabled students in relation with the teachers' perceived knowledge and experience 111 special teaching as well as with teachers' specialization and the type of disability. The subjects w ere 270 teachers from randomly selected regular schools. They voluntarily filled in the forms of the anonymous questionnaire. Our results revealed a pronounced decline in favourability of teacher's attitudes from opinion toward integration teaching in general to teacher's attitudes toward integration teaching personally. The most favourable teacher's attitudes indicated biological teachers and the least favourable physical educators. The quality of teacher's attitudes in the groups of biological and physical teachers was related to the level of teacher's perceived knowledge and experience special teaching, whereas in the groups of exact sciences and primary school educators the high level of experience special teaching hadn't been a stimulus to form favorable attitudes. Teacher's attitudes towards the type of disability very according to the type of teacher's specialization. The biological teachers, linguists and the teachers of exact sciences are mostly in favor with physically and behaviorally disabled students. Physical educators preferred to teach students with visual and behavioral disabilities. The least favorable attitudes were focused toward the mentally retarded students almost independently on the type of teacher's specialization. [text from author]

ISSN:
1648-2425; 2345-0266
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/36309
Updated:
2018-12-17 11:14:48
Metrics:
Views: 31    Downloads: 15
Export: