Evaluation of multiple retailers’ market positions on the basis of image attributes measurement

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Evaluation of multiple retailers’ market positions on the basis of image attributes measurement
In the Journal:
Journal of business economics and management. 2005, Vol. 6, no. 4, p. 199-206
Keywords:
LT
Viešoji nuomonė / Public opinion.
Summary / Abstract:

LTIntensyvi mažmeninio sektoriaus konkurencija reikalauja ieškoti naujų ir efektyvesnių priemonių varžytis su konkurentais. Straipsnio tikslas yra įvertinti mažmenininkų rinkos poziciją per jų įvaizdžio atributų svarbos klientams analizę. Pirkėjai nurodo eilę mažmenininkų įvaizdžio atributų, kurie jiems yra svarbūs ir daro įtaką renkantis parduotuvę. Kai kurie įvaizdžio atributai yra svarbesni nei kiti, ir tai yra produktų kainos, produktų kokybė, asortimento įvairovė ir parduotuvės vieta. Tačiau bendras svarbių atributų skaičius yra santykinai didelis. Yra trys latentiniai faktoriai, kurie integruoja mažmenininkų įvaizdžio atributus ir paaiškina jų tarpusavio ryšį. Šie faktoriai yra: pridėtinė vertė ir įvaizdis, parduotuvė, produktai. Šie faktoriai apima įvairius mažmenininkų atributus ir leidžia palyginti parduotuvių tinklų pozicijas. Analizė rodo, kad tarp Lietuvos mažmenininkų beveik nėra diferenciacijos ir klientai suvokia visas prekybos tinklų parduotuves kaip labai panašias. Tai yra pastangų visiems įtikti ir visus aptarnauti vienu metu rezultatas, tam pasitarnauja ir tinkamos segmentacijos ir tikslinės grupės pasirinkimo nebuvimas. Mažmeninių parduotuvių tinklų valdytojai turėtų daugiau dėmesio atkreipti į jų parduotuvių įvaizdį ir poziciją. Taip pat jie turėtų peržiūrėti klientų segmentaciją ir tikslines grupes ir pasistengti suprasti jų poreikius ir reikalavimus. Tai praverstų ieškant naujų diferenciacijos galimybių.Reikšminiai žodžiai: Differentiation; Image; Market position; Mažmenininkas; Positioning; Retailer; Vieta; Įvaizdis; Įvaizdžio atributai; Diferenciacija; Image; Image attribute; Mažmenininkas; Position; Pozicija rinkoje; Pozicionavimas; Retailer; Įvaizdis.

ENIntense competition in retailing sector requires searching for new and more effective tools of competing with rivals. One of the possible ways seems to go through applying positioning concept in retailing. Positioning in retailing refers to strategy for development of a desirable image, which would help to differentiate a retail company and move away from direct price competition. Besides that, image management provides possibilities for increasing customer perceived value and/or increasing prices. The paper presents methodology for establishing multiple retailers' positions. This methodology is based on evaluation of image attributes' importance for customers. Factor analysis allows revealing more general latent factors that are used to evaluate retailers' positions in a perceptual space. This allows drawing conclusions on how much Lithuanian multiple retailers are similar or differentiated from the standpoint of their customers. [text from author]

DOI:
10.1080/16111699.2005.9636109
ISSN:
1611-1699; 2029-4433
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/36256
Updated:
2021-04-14 13:02:34
Metrics:
Views: 14
Export: