Exploration of strategy: objectives, competencies and competitive advantage

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Exploration of strategy: objectives, competencies and competitive advantage
In the Journal:
Journal of business economics and management. 2005, Vol. 6, no. 1, p. 13-22
Keywords:
LT
Įmonės. Bendrovės / Companies. Enterprises; Kompetencijos / Competencies; Konkurencija / Competition.
Summary / Abstract:

LTPožiūris, kad visos kompanijos turi turėti strategiją, yra visuotinai priimtas. Reikia pažymėti, kad kompanijos konkurencingumas apima tikslus, kompetencijas, konkurencinį pranašumą ir strategijas. Ryšius tarp tikslų, kompetencijų ir konkurencinio pranašumo įtakoja rinkos konkurencinės jėgos. Šio straipsnio tikslas yra pasiūlyti koncepcinę struktūrą strategijos analizei ir pateikti tyrimo, atlikto siekiant ištirti Lietuvos statybos kompanijų strategijas, rezultatus. Reikia pažymėti, kad statybos pramonėje viskas prasideda nuo projektų. Dažnai vadovai labiau kreipia dėmesį į konkuravimą kaina projekto lygiu, o ne į plačią verslo strategiją. Todėl yra svarbu, kad strategijos projekto lygiu atspindėtų verslo lygio strategiją. Tyrimas atskleidė, kad svarbiausi kompanijų tikslai yra didinti produktyvumą, maksimizuoti ilgalaikį pelną, sukurti gerą įvaizdį rinkoje, padidinti darbo apimtis ir pagerinti darbų kokybę. Kompetencijų analizė atskleidė, kad pagrindinės tirtų kompanijų stiprybės yra patirtis rinkoje, darbų kokybė, kompanijos įvaizdis ir techniniai pajėgumai. Diferenciacijos strategija yra dažniausiai taikoma strategija Lietuvos statybos kompanijose. Lietuvos kompanijos siūlo greitesnį projektų įgyvendinimą, aukštesnės kokybės paslaugas, aukštesnius standartus ir platesnį paslaugų spektrą. Svarbiausi strategijos veiksniai, tokie kaip tikslai, kompetencijos ir konkurencinis pranašumas toliau gali būti panaudojami kaip orientyrai kuriant strategiją statybos kompanijoms su skirtingomis charakteristikomis ir veikiančioms skirtingose rinkose.Reikšminiai žodžiai: Kompetencijos; Konkurencinis pranašumas; Statybos įmonės; Strategija; Įmonės strategija; Competences; Competetive advantage; Construction companies; Objectives; Strategy.

ENThe notion that all companies should have a strategy is widely accepted. It has to be noted that a company's competitiveness describe objectives, competencies, competitive advantage and strategies. The linkages among objectives, competencies and competitive advantage are influenced by competitive forces in the market. The purpose of this paper is to propose a conceptual framework for analysis of a strategy and to present results of a survey carried out to explore the strategies of Lithuanian construction companies. The determinants of strategy such as objectives, competencies and competitive advantage can further be used as a guide for setting a strategic agenda for construction companies with different characteristics and operating in different markets. [text from author]

DOI:
10.1080/16111699.2005.9636089
ISSN:
1611-1699; 2029-4433
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/36243
Updated:
2021-04-14 13:02:31
Metrics:
Views: 12
Export: