Karo pedagogikos edukaciniai iššūkiai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Karo pedagogikos edukaciniai iššūkiai
Alternative Title:
Educational challenges of military pedagogy
In the Journal:
Kultūra - Ugdymas - Visuomenė. 2005, Nr. 1, p. 18-23
Keywords:
LT
Kariuomenė / Army; Pedagogika / Pedagogy; Ugdymas / Education.
Summary / Abstract:

LTKaro pedagogika - vienas svarbiausiųjų Lietuvos Respublikos gynybos politikos įgyvendinimo instrumentų - šiandien sparčiai keičiasi. Šią kaitą lemia ES ir NATO ginkluotųjų pajėgų iššūkiai, taip pat mokslo pažanga, krizių įveikimo ir karų patirtis, karinio rengimo, ginkluotės, technologijų, vadovavimo ir kontrolės, informacinių sistemų tobulėjimas, modernėjančios visuomenės požiūris į kariuomenę. Svarbiausiosios dabarties karo pedagogikos problemos apima taktinę, techninę ir strateginę dimensijas: karinį rengimą ir pilietinį ugdymą, mokomųjų priemonių ir technologijų tobulinimą, kario asmenybės, karybos žinių apie postmodernistinės visuomenės karus plėtrą, kariuomenės tradicijų kūrimą ir vertinimą, nuoseklias valstybės gynybos politikos studijas. Vienas iš svarbiausiųjų informacinės visuomenės ir informacinio karo, globalizacijos procesų sklaidos bruožų - informacijos perdavimo ir jos suvokimo galimybių plėtra. Šiandien integralaus ugdymo tobulinimas keičia kariuomenės ir visuomenės kultūrą, skatina demokratinius pokyčius. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Edukaciniai iššūkiai; Karo pedagogika; Educational challenges; Military pedagogy.

ENChanges in military pedagogy, which is one of the most important factors contributing to the implementation of the defence policy of the Republic of Lithuania, are determined by the challenges to the EU and NATO military forces. These challenges are stipulated by the trends in international politics, research and development, crisis management and war experience as well as improvements in the fields of military training, munition and technology, management and information systems. Military pedagogy is facing issues that include tactical, technical and strategic dimensions, i.e. military and civil education, improvements of teaching materials and technologies, soldier personality development, acquisition of military knowledge of wars in postmodern society, establishment of traditions of military service, systemic studies of state defence policy. One of the key features of information society is the development of ways of communicating information and possibilities for its deciphering. The culture of army and society is changing in a slow but ensuring way, and this is determined by democratic changes, dissemination of humanism ideas and fast development of the science of military pedagogy. [From the publication]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/35803
Updated:
2017-04-12 11:26:04
Metrics:
Views: 12
Export: