Matematikos bakalauro darbas aukštojo mokslo studijų kokybės gerinimo požiūriu

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Matematikos bakalauro darbas aukštojo mokslo studijų kokybės gerinimo požiūriu
Alternative Title:
Mathematics bachelor‘s thesis from a point of view of improvement higher education quality
In the Journal:
Švietimas: politika, vadyba, kokybė [Education Policy, Management and Quality]. 2009, Nr. 2 (2), p. 8-17
Keywords:
LT
Vilnius. Vilniaus kraštas (Vilnius region); Lietuva (Lithuania); Aukštasis mokslas. Studijos / Higher education. Study; Mokytojų ugdymas / Teacher education; Mokslinis ugdymas / Scientific education.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamos matematikos bakalauro darbo turinio ir rengimo problemos aukštojo mokslo kokybės gerinimo aspektu ir pristatomi tyrimo, kuriame dalyvavo 2008/2009 m. m. Vilniaus pedagoginio universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto bakalauro studijų absolventai, rezultatai. Studijų kokybės gerinimo siekis orientuoja konstruoti aiškius reikalavimus matematikos bakalauro studijų darbams ir formuoti tinkamas jų rengimo sąlygas. Tyrimas parodė, jog aukštos darbo kokybės siekiantiems studentams yra būtinas glaudus bendradarbiavimas su tiriamojo darbo vadovu bei svari jo pagalba viso studijos rengimo proceso metu; daugumai pirmosios privalomai kvalifikacinius bakalauro darbus rengusios laidos absolventų dar nepavyko nuosekliai laikytis matematikos ir informatikos studijų programos matematikos bakalauro darbų reglamento reikalavimų. Kursinio darbo rengimo įtraukimas į studijų programą padėtų pagerinti matematikos bakalauro darbo kokybę. Matematikos bakalaurams taip pat praverstų išsamesnis studijų darbų rengimo metodinių rekomendacijų leidinys. Kvalifikacinių bakalauro darbų analizės metu išskirti kai kurie optimalūs matematikos bakalauro darbų rodikliai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aukštojo mokslo kokybė; Matematikos bakalauro studijos; Matematikos studijos; Reikalavimai kvalifikaciniam bakalauro darbui; Higher education study quality; Higner education study quality; Mathematics bachelors studies; Mathematics studies; Requirement of qualification thesis.

ENThe Bologna Declaration goal of a quality assurance obligates institutions to develop and implement a strategy for the enhancement of higher education quality. This process jointly direct universities to developing of perspicuous standards for the bachelor's qualification thesis and to raising of proper conditions of thesis writing. The main aim of this scientific article is to discuss the problems of content and preparation conditions of mathematics bachelor's thesis from the point of view of improvement higher education quality. Research methods applied analysis of European and national scientific literature, national higher education policy documents, European and national universities mathematics study programmes, a questionnaire survey was used to test the opinion of students. This paper presents some results of Vilnius Pedagogical University Faculty of Mathematics and Informatics student's attitudes to factors, dependent on a quality of theire bachelor's thesis and some results of comparative analysis of Lithuania universities standards for mathematics bachelor's qualification thesis content. Data were collected from last year bachelor students through a questionnaire using closed and open-ended questions, also from the guidelines, published by several universities mathematics faculties and by individual researchers.Referring to the obtained results, the following can be stated: students have aspiration of high quality thesis, striving for close co-operate with scientific research adviser during whole writing process; most bachelors failure in realization of the requirements of mathematics bachelor's qualification thesis for reason of deficiency in needful information. The analysis of the bachelor’s scientific works lead ascertains a few criteria of good-quality bachelor's thesis. [From the publication]

ISSN:
2029-1922
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/34031
Updated:
2021-02-25 10:00:07
Metrics:
Views: 46    Downloads: 7
Export: