Links between teachers' personality traits, time planning and other psychological time aspects

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Links between teachers' personality traits, time planning and other psychological time aspects
Alternative Title:
Pedagogų asmenybės bruožų ir laiko planavimo bei kitų psichologinio laiko aspektų sąsajos
Keywords:
LT
Klaipėda. Klaipėdos kraštas (Klaipeda region); Lietuva (Lithuania); Pedagogai / Pedagogues; Psichologija / Psychology.
Summary / Abstract:

LTTyrimui pasirinkta mažai tyrinėta pedagogų laiko planavimo ir kitų asmenybės koreliatų (asmenybės bruožų, psichologinio laiko parametrų) sąsajų sritis. Tyrimo tikslas: nustatyti dirbančių ir būsimųjų pedagogų laiko planavimo ir asmenybės bruožų sąsajas. Be to, siekta įvertinti laiko planavimo (bei kitų psichologinio laiko parametrų) ir asmenybės bruožų skirtumus dirbančių pedagogų ir pedagogikos studentų imtyse; pasitelkus asmenybės bruožus bei psichologinio laiko parametrus prognozuoti laiko planavimo sėkmingumą. Tyrime dalyvavo 150 asmenų: 70 (46,7%) dirbančių ir 80 Klaipėdos universitete studijuojančių būsimųjų pedagogų. Dirbančiųjų imties amžiaus vidurkis 41,5 metų, studentų – 20,5 metų. Naudoti instrumentai: Psichologinio laiko klausimynas (PLK; Liniauskaitė, 2007) ir NEO Penkių/aktorių klausimynas (NEO Five-Factor Inventory - NEO-FFI, Costa and McCrae; VU Specialiosios psichologijos laboratorija, 2010). Gauti rezultatai rodo, kad laiką planuoti labiau linkę pedagoginį darbą dirbantys asmenys (t = -3,59, p<0,05), be to, jie labiau orientuoti į ateitį (t = -3,07; p <0,01), tuo tarpu pedagogiką studijuojantys - į dabartį (t = 4,00; p <0,00) ir praeitį (t = 4,49, p <0,00).Dirbantys pedagogai pasižymi aukštesniu sąmoningumo (t = 3,31; p<0,05) ir sutariamumo (t = 2,69; p<0,05) lygiu nei studentai. Nustatyti statistiškai reikšmingi ryšiai tarp laiko planavimo ir sąmoningumo (r =-0,421, p<0,01), atvirumo patyrimui (r = -0,208, p<0,05) bei ekstraversijos (r = -0,165, p<0,05). Iš asmenybės bruožų sąmoningumas pasižymi didžiausia prognostine verte laiko planavimo atžvilgiu, tačiau geriau asmens laiko planavimo ypatumus prognozuoja psichologinio laiko parametras – orientacija į ateitį. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Asmenybės bruožai; Laiko perspektyva; Laiko perspektyvos; Laiko planavimas; Pedagogų laiko planavimas; Psichologinis laikas; Personality traits; Psychological time; Teacher's time planning; Teachers' time planning; Time perspective; Time perspectives; Time planning.

ENArticle presents a survey aiming to assess the characteristics of practicing and prospective teachers' (students of pedagogy) personality traits and their time planning and other parameters of psychological time. For data collection, PLK (Psychological Time Inventory, Liniauskaitė, 2007) and a Lithuanian version of NEO FFI (Mc Crae, Costa, 1999, VU Specialized Laboratory of Psychology, 2010). were used. As proved by the research, the practicing teachers were more inclined to plan their time (p<0,05); moreover, they were more oriented towards the future (p <0,01), with the students of pedagogy more often oriented towards the present (p <0,00) and the past (p <0,00). The practicing teachers were characterized by a higher level of conscientiousness (p<0,05) and agrreability in comparison with the students. Statistically meaningful links were established between time planning and conscientiousness (p<0,01), openness to experience (p<0,05), and extraversion (p<0,05). Among personality traits, conscientiousness had the greatest prognostic value in terms of time planning, however, the characteristics of an individual's time planning were best prognosticated by a psychological time parameter, i.e. orientation towards the future. [From the publication]

ISSN:
1822-2196
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/33563
Updated:
2018-12-17 13:07:29
Metrics:
Views: 20
Export: