Mokymosi poreikiai demografinių veiksnių kontekste : studijuojančiųjų požiūrio tyrimas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokymosi poreikiai demografinių veiksnių kontekste: studijuojančiųjų požiūrio tyrimas
Alternative Title:
Learning needs within the context of demographic factors: students attitude survey
In the Journal:
Andragogika. 2011, Nr. 1, p. 47-59
Keywords:
LT
Demografija / Demography; Suaugusiųjų mokymas / Adult education.
Summary / Abstract:

LTGlobali naujausių technologijų, žinių ir ekonomikos plėtra daro įtaką profesinės veiklos kaitai, skatindama suaugusiuosius atnaujinti žinias, tobulinti kompetencijas. Straipsnyje nagrinėjami suaugusiųjų mokymosi poreikių ir juos skatinančių veiksnių ypatumai. Analizuojami užsienio šalyse atlikti socialiniai edukaciniai tyrimai, orientuoti į tradicinio ir netradicinio amžiaus studentus, išryškinant demografinių veiksnių įtaką studentų požiūrių į studijas skirtumams. Atskleidžiama užsienio mokslinių tyrimų reikšmė suaugusiųjų švietimo srityje, pagrindžiant naujų socialinių demografinių tyrimų andragogikoje būtinybę. Pristatomi tyrimo rezultatai: tradicinio ir netradicinio amžiaus universiteto studentų požiūriai į mokymosi poreikius ir jų įgyvendinimo galimybes. Pateikiama rekomendacijų, kaip didinti suaugusiųjų mokymosi poreikių atliepimo kokybę universitete. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Demografiniai veiksniai; Suaugusiųjų mokymosi poreikiai; Adult learning needs; Adult students learning needs; Demographic factors.

ENGlobal development of the state-of-the-art technologies, knowledge and economy influences the development in professional activities, encouraging adults to update their knowledge and improve their competencies. The paper analyses the peculiarities of adults’ learning needs and determining factors. It presents social educational research carried out in foreign countries and targeted at students of traditional and non-traditional age, highlighting the influence of demographic factors on the differences in students’ attitudes towards studies. The paper reveals the significance of foreign scientific research for adult education, thus giving arguments for the necessity of new social demographic research in andragogy. It presents research results, i.e. the attitudes of university students of traditional and non-traditional age towards learning needs and their implementation possibilities. The paper gives recommendations how to improve the quality of meeting adults’ learning needs in universities.

ISSN:
2029-6894
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/32957
Updated:
2018-12-17 13:06:29
Metrics:
Views: 21
Export: