Pedagogo veiklos ypatumai mokyklos kaitos ir edukacinių naujovių diegimo procese

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pedagogo veiklos ypatumai mokyklos kaitos ir edukacinių naujovių diegimo procese
Alternative Title:
Peculiarities of teacher activities in the process of school development and implementing educational innovations
Keywords:
LT
Mokytojų ugdymas / Teacher education; Pedagogai / Pedagogues; Ugdymas / Education.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojami probleminiai klausimai: kokie yra pedagogų veiklos ypatumai, diegiant užsienio šalių edukacines naujoves; su kokiomis problemomis susiduria pedagogai, diegiantys šias naujoves; kokios paramos jiems reikia; kokios yra problemų sprendimo galimybės. Siekiant nustatyti pedagogo veiklos ypatumus diegiant užsienio šalių edukacines naujoves, problemas ir jų sprendimo galimybes, buvo taikyta mokslinės literatūros ir dokumentų analizė bei anketinė apklausa. Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad dažniausiai nuo pačių pedagogų iniciatyvos priklauso užsienio šalių edukacinių naujovių diegimas, nėra sistemos, kuri kauptų informaciją apie šias naujoves. Pedagogai, diegiantys naujoves, susiduria su daugybe problemų: informacijos, kompetencijos, lėšų, mokymo priemonių trūkumu, mokyklos vadovybės ir kolegų priešiškumu, tačiau nepaisant to dauguma pedagogų pataria ir kitiems diegti naujoves. Pedagogai, norintys sėkmingai diegti užsienio šalių edukacines naujoves, privalo nuolat tobulėti, bendradarbiauti, kelti savo meistriškumą, tirti taikomų užsienio šalių edukacinių naujovių efektyvumą. Labai reikšmingas būtų užsienio šalių edukacinių naujovių diegimo centro, kuriame būtų kaupiama, sisteminama informacija apie adaptuotas prie Lietuvos sąlygų užsienio šalių edukacines naujoves, įkūrimas: būtų atliekami tokių naujovių diegimo efektyvumo tyrimai ir kaupiama informacija apie juos; pedagogai būtų mokomi, kaip tirti savo veiklos efektyvumą.Reikšminiai žodžiai: Edukacinių naujovių diegimas; Edukacinės inovacijos; Edukacinės naujovės; Mokyklos kaita; Mokytojo veikla; Pedagogo veikla; Pedagogo veiklos ypatumai; Educational innovation; Peculiarities of teacher activities; School change; Teacher activities.

ENThe aim of this work was to research peculiarities of teacher's activity in spreading educational innovations from abroad. The practical research helped to analyze teacher's activity, its peculiarities in the content of development of schools and educational innovations. This research revealed the possible of improving teacher's activity in the content of foreign countries' reality, its aims, motives and content which he sucks for in their realities. Depending on this traditional forms of teacher's activity and new sub-roles which appear in democratic society are found out. One of the ways of improving teacher's activity is to spread educational innovations from foreign countries. In spreading these innovations teachers meet many problems that are analyzed in their work, but many of them still advise to spread them. Such teachers must improve themselves constantly, they must cooperate with other teachers in dealing with occurring problems, to improve their qualification, explore the effectiveness of foreign countries' innovations and only then the teachers will achieve good results. It is very important that school authorities, department education and scientists of educology should help the teachers who are spreading foreign countries' educational innovations. [From the publication]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/32335
Updated:
2014-07-14 15:03:29
Metrics:
Views: 11
Export: