Mokytojų profesinės adaptacijos ir karjeros sąlygos bei galimybės mokyklose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Mokytojų profesinės adaptacijos ir karjeros sąlygos bei galimybės mokyklose
Alternative Title:
Conditions and opportunities for teachers' professional adaptation and career development in schools
In the Journal:
Mokytojų ugdymas [Teacher Education]. 2006, Nr. 6, p. 29-44
Keywords:
LT
Karjera / Career; Mokytojų ugdymas / Teacher education; Pedagogai / Pedagogues; Personalo vadyba / Personnel management.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje atskleidžiama šiuolaikinės karjeros samprata, išryškinami mokytojo profesinės karjeros ypatumai. Pateikiami bendrojo lavinimo mokyklose atlikto empirinio tyrimo duomenys apie mokytojų, jaunų specialistų, profesinės adaptacijos ypatybes ir jos raidą sąlygojančius veiksnius. Aptartos per tyrimą išryškėjusios gana prieštaringos mokyklų vadovų ir pačių mokytojų, jaunų specialistų, pozicijos į adaptacijos proceso sąlygotus sunkumus. Taip pat straipsnyje analizuojamos skirtingą pedagoginio darbo patirtį ir profesinę kategoriją turinčių mokytojų ir vadovų nuomonės apie tai, kas sąlygoja mokytojų, jaunų specialistų profesinės karjeros raidą ir kokios mokytojų karjeros galimybės mokykloje. Išsamiai aptartas mokyklų vadovų vaidmuo ir jų veiklos optimizavimas mokytojų, jaunų specialistų, profesinės karjeros raidoje. Taip pat pateiktos rekomendacijos pedagogus rengiančioms aukštosioms mokykloms dėl studijų optimizavimo siekiant sėkmingesnės mokytojų pedagoginės veiklos pradžios. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Adaptacija; Jaunas specialistas; Karjera; Mokytojas; Optimizavimas; Profesinės karjeros raida; Strategija; Adaptatio; Adaptation; Career; Development; Optimization; Professional career; Specialist,; Teacher; Young; Young specialist.

ENThe article highlights the contemporary conception of career and researches the salient factors, which influence teachers' professional development and career opportunities in today's secondary schools. The implications of the empirical research on the peculiarities of teachers' as young specialists' adaptation and factors influencing it are presented. Contradictory views on the problems of professional adaptation, expressed by two groups of respondents - school heads and young specialists - are analyzed. The article examines teachers' with different work experience and of different professional category opinions on career development opportunities. The article also presents empirical evidences on the question about the role of school authorities (principal sand deputy heads) from the aspect of optimization of a teacher's professional career. Moreover, recommendations for higher schools on the optimization of a teachertraining process in order to ensure successful start a of teacher's pedagogical career are provided. [From the publication]

ISSN:
1822-119X; 2424-3302
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/32326
Updated:
2018-12-17 11:54:35
Metrics:
Views: 32    Downloads: 7
Export: