Lyčių skirtumų atspindys bendrojo lavinimo mokyklos ugdymo turinyje

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lyčių skirtumų atspindys bendrojo lavinimo mokyklos ugdymo turinyje
Alternative Title:
Reflection on gender differences in the education system of a secondary school
In the Book:
Lyčių skirtumai švietimo sistemoje / sudarytoja Giedrė Purvaneckienė. Vilnius: Moterų informacijos centras, 2000. P. 100-110
Keywords:
LT
Mokykla / School; Socialinės teisės / Social rights; Ugdymas / Education; Viešoji nuomonė / Public opinion.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pateikta 1936 metų mergaičių ir berniukų gimnazijų ir progimnazijų mokymo planų analizė. Mokymo turinys plačiau atskleidžiamas išnagrinėjus II-IV klasės vadovėlius. Tai patvirtina, kad mokykloje labai buvo ryškiai formuojamos patriarchalinės moterų ir vyrų elgesio nuostatos. Šis teiginys buvo toliau tiriamas atliekant šiuolaikinių Bendrųjų programų ir IIV klasių vadovėlių analizė (1959 puslapiai). Šis tyrimas patvirtino, kad ir naujose sąlygose tęsiasi vyro ir moters vaidmenų stereotipinimo tendencija. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bendrojo lavinimo mokykla; Lyčių skirtumai; Stereotipai; Ugdymo turinys; Vadovėliai; Vyrų ir moterų vaidmenys; Švietimas; Education; Educational content; Gender diferences; Gender differences; Man's and woman's roles; Secondary school; Stereotypes; Teaching textbooks.

ENThe analysis of teaching textbooks for second fourth formers published in 1936 is presented. It proves that the formation of patriarchic 'ideals' for women and men was evident. The statement was researched by analysing the modern General Programs (1994) and textbooks for first to fourth formers (1959). The research confirmed that in a contemporary educational system the tendency of stereotypes of man's and woman's roles is still going on. [From the publication]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/32274
Updated:
2014-06-12 13:06:04
Metrics:
Views: 27
Export: