LTStraipsnyje analizuojama, ar darbo kompiuteriu patirtis turi įtakos moksleivių požiūriui į kompiuterių (mokomųjų kompiuterinių programų) naudojimą pradinėse klasėse. Tyrimo tikslas – ištirti ir įvertinti pradinių klasių moksleivių požiūrį į mokomųjų kompiuterinių programų naudojimą, atsižvelgiant į moksleivių įgytą darbo su kompiuteriu patirtį. Taikyti šie tyrimo metodai: literatūros analizė, moksleivių anketinė apklausa, matematinės statistikos metodai. Siekiant nustatyti skirtingą darbo patirtį su kompiuteriais turinčių moksleivių požiūrį į mokomųjų kompiuterinių programų naudojimą, mokant skirtingų mokomųjų dalykų pradinėse klasėse, buvo atliktas diagnostinis tyrimas Vilniaus miesto pradinėje mokykloje. Tyrime dalyvavo 97 IV klasių ir 77 III klasių moksleiviai. Tiriamųjų klasėse, be tradicinių mokymo priemonių (vadovėlių, pratybų), buvo naudojami kompiuteriai. Tyrimui pasirinktos tos pradinės klasės, kuriose buvo po vieną kompiuterį arba kuriose buvo įrengta vaizdo kompiuterinė sistema. Nustatyta, kad pradinių klasių moksleivių požiūrį į mokymo priemones, naudojamas mokykloje, lemia darbo su kompiuteriu patirtis. Neturintys darbo su kompiuteriu patirties moksleiviai kaip mokymo priemonę daug palankiau vertina kompiuterį nei vadovėlį. Pradinių klasių moksleivių, kurie yra įgiję darbo su kompiuteriu patirties, požiūriai į kompiuterį ir vadovėlį, vertinant jas kaip mokymo priemones, nedaug skiriasi ir jų skirtumas statistiškai nepatvirtinamas.
ENArticle presents the results of a research carried out at primary schools. The aim of the research was to define the degree in evaluation of teaching aids in relation to computer literacy. It was noticed that those having no computer skills prefer using a computer to a textbook as teaching aids. And on the contrary those having computer literacy' at the primaiy do not differentiate their evaluations so much between a computer and a textbook as the most suitable teaching aids. The difference in those evaluation results is statistically grounded. Also, it was determined that experience in computer literacy does not influence evaluation results of educational software in relation with using visual and sound aids or the dynamic reveal of the teaching content. The main advantage of using educational computer programmes according to primary class schoolchildren is the dynamic reveal of the teaching content by using educational software.